וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לרה"מ: הכישלון בבנק לפיתוח התעשייה שיכנע את שרון לפעול להפרטת רשות החברות

מוטי בסוק

30.9.2002 / 20:23

במשרד ראש הממשלה מעריכים כי גוף פרטי יצליח להפריט חברות ממשלתיות וינהל את הקיימות בצורה יעילה הרבה יותר עם כוח אדם קטן בהרבה



כשלון הממשלה בהפרטת חברות ממשלתיות בשנים האחרונות וכשלונה בניהול חברות ממשלתיות, כפי שנחשף לאחרונה בפרשת הבנק לפיתוח התעשייה , שיכנעו את ראש הממשלה, אריאל שרון, לפעול להפרטת רשות החברות הממשלתיות, כך אמר היום גורם כלכלי בכיר בירושלים המקורב לרה"מ. לדבריו, בקרוב תתקיים בלשכת רה"מ התייעצות בדרג בכיר, ביחס לשינויי החקיקה הנדרשים לצורך מהלך כה מורכב כמו הפרטת רשות החברות הממשלתיות.



מטרת המהלך היא לבנות מודל שיופעל גם במקרים אחרים של הפרטת גופי מטה ממשלתיים. לאחר התייעצות ממשלתית יביא רה"מ את נושא הפרטת רשות החברות להצבעה בממשלה, שתצטרך בנוסף להקים צוות היגוי לניהול ההפרטה.



מטרת המהלך היא ייעול רשות החברות הממשלתיות. במשרד רה"מ מעריכים כי גוף פרטי, שיזכה במכרז לניהול רשות החברות הממשלתיות, יצליח להפריט חברות ממשלתיות וינהל את הקיימות בצורה יעילה הרבה יותר עם כוח אדם קטן בהרבה. כיום, טוענים במשרד רה"מ, "רשות החברות מסואבת, בעייתית, כשהרבה אנשים שכחו מה תפקידם האמיתי".



לאחר ההפרטה יישאר במשרד ראש הממשלה מטה מצומצם, שיעבוד במקביל ובשיתוף עם הגוף המנהל הפרטי של רשות החברות. הם מעריכים כי הפרטת הרשות עשויה לעכב את ההליך המתנהל עתה על ידי נציבות שירות המדינה לבחירת מנהל לרשות החברות. לראש הרשות מונה באופן זמני, לפני כחצי שנה, אלכס גולדנגורן ממשרד רה"מ.



הוועדה המיוחדת לאיתור מנהל קבוע לרשות, בראשות נציב שירות המדינה, עו"ד שמואל הולנדר, עומדת בקרוב לסיים את עבודתה. במשרד רה"מ אומרים כי בעקבות הכוונות להפריט את הרשות הליך הבחירה עשוי להידחות, אולם לא מן הנמנע כי בסופו של דבר מי שייבחר לעמוד בראש הרשות ינהל וינווט את תהליך ההפרטה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully