וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתם צריכים לדעת על מהפכת המסחר החדשה

10.8.2015 / 13:34

עידן חדש הפציע בתחום זירות המסחר עם התקנות החדשות שאישרה הרשות לניירות ערך להסדרת תחום המסחר העצמאי

בשנה החולפת עבר תחום המסחר העצמאי בארץ מהפכה וקיבל אישור רשמי מהרשות לניירות ערך: לאחר שנים שבהן היה התחום פרוץ ובלתי מפוקח, נכנסו לאחרונה לתוקף תקנות רגולטוריות חדשות, אשר פועלות להסדרת תחום המסחר המקוון.

הרגולציה על חברות מתחום הפורקס והאופציות הבינאריות הינה בשורה אמתית עבור הלקוחות ישראלים, ומטרתה להגן על קהל המשקיעים הפרטיים מפני חברות לא אמינות ולא יציבות כלכלית אשר פעלו בשוק הישראלי בשנים האחרונות.

תקנות הרגולציה שאושרו לאחרונה מבוססות על התקנות הקיימות במדינות שונות בעולם. בין היתר נקבע כי זירות המסחר העצמאי יהיו חייבות לקבל רישיון רשמי כדי שיוכלו לפעול בישראל ולעמוד בתקנים מחמירים על מנת לקיים את תנאי הרישיון.

בנוסף, זירות המסחר יהיו חייבות להחזיק בהון עצמי מינימאלי, לדווח לרשות לניירות ערך וללקוחות באופן שוטף על פעילותן, ויהיו מחויבות להחזיק את כספי הלקוחות בנפרד מחשבונות החברה.

בשוק מצפים לסינון טבעי

למעשה, המשמעות היא שהחברות המפעילות את זירות המסחר האלקטרוניות יהיו מעתה כפופות לרגולציה, נהלים ותקנים ונתונות לפיקוח ממסדי של הרשות לניירות ערך, בדיוק כמו בתי השקעות וגופים פיננסים אחרים. זאת במטרה להבטיח כי הלקוחות ימשיכו ליהנות ממוצרים ושירותים פיננסיים תוך הגנה על הלקוחות, הגברת השקיפות ומניעת ניגוד אינטרסים.

עפ"י הערכות בשוק, התקנות החדשות יובילו לצמצום מספר זירות המסחר הפועלות בישראל, כך שרק החברות המבוססות והגדולות ביותר, שיעמדו בדרישות הרגולציה, יקבלו רישיון וימשיכו לפעול.

עד כה רק חברות בודדות הפועלות בתחום האופציות הבינאריות הגישו בקשה לרישיון זירה, כאשר ביניהן ניתן לציין את חברת המסחר הוותיקה etrader.

חוסר הרגולציה והפיקוח על חברות המסחר גרם למשקיעים רבים להדיר את רגליהם מזירות המסחר ולשלם עמלות מסחר כבדות לבנקים.

כעת, עם ההכרה של אופציות בינאריות כמוצר פיננסי לגיטימי וההסדרה הרגולטורית של התחום, גוברות ההערכות כי משקיעים וסוחרים רבים ינטשו את הבנקים, שבהם עמלות המסחר גבוהות במיוחד, ויעברו לסחור באמצעות הזירות, אשר גובות עמלות אפסיות ומציעות פלטפורמות מתקדמות, כמו גם האפשרות ליהנות מתשואה גבוהה משמעותית מזו הנהוגה בשוק.

בורסה ניו יורק. GettyImages
זירות המסחר יחויבו בהון עצמי מינימלי/GettyImages

פקיעת האופציה לא משנה

חשוב לציין, כי הפעילות בזירה דורשת מיומנות, ידע והבנת הסיכונים ואינה מתאימה לכל אדם. עובדה זו, בשילוב היכולת להשקיע סכומים קטנים ובינוניים מבלי לרתקם לזמן רב, הופכת את הרגולציה בתחום לבשורה צרכנית של ממש, המעודדת תחרות בריאה ופועלת לטובת הצרכנים. הביטחון המתלווה מעתה למסחר הוא ללא ספק ערך מוסף משמעותי.

קצת על אופציות בינאריות:
אופציה בינארית היא כלי פיננסי המעניק תשואה ידועה מראש ובזמן מוסכם, אם הצליח המשקיע לחזות את הכיוון העתידי של נכס הבסיס (מניה, מדד, סחורה או מטבע חוץ). ההבדל המרכזי בין אופציה בינארית לבין אופציה רגילה, כמו למשל אופציית מעו"ף, הוא שבאופציות בינאריות גובה השינוי בנכס הבסיס בעת פקיעת האופציה אינו משנה אלא רק הכיוון - למעלה או למטה.

בכל רגע נתון ישנם עשרות נכסי בסיס זמינים להשקעה, ויש לבחור נכס ולקבוע האם מחיר השער שלו בעת פקיעת האופציה (נאמר, בעוד רבע שעה או בעוד יומיים) יהיה גבוה או נמוך יותר משערו בעת ביצוע ההשקעה.

כך, למשל, אם אתם חושבים שהמתיחות במזרח התיכון משפיעה על מחירי הנפט, כל שעליכם לעשות הוא לבחור אופציה בינארית על מחירי הנפט.

אפל עומדת להכריז על מוצר חדש ואתם צופים שמחיר המניה יעלה? אין בעיה, בחרו אופציית רכש (CALL) על מניית אפל. חזיתם נכון את כיוון הנכס? פוטנציאל התשואה על ההשקעה שלכם גבוה.

אחת הסיבות לפופולאריות הרווחת של אופציות בינאריות הינה שהמשקיע אינו מוגבל לרווחים רק כאשר השוק עולה, אלא יכול לקבל תשואות גם בזמן ירידה של הנכס (באמצעות אופציית מכר, PUT).

במקרה שביצעתם ניתוח שגוי ולא הצלחתם לחזות את הכיוון העתידי של מחיר הנכס - הפסד הוא כמעט מוחלט. חשוב לציין כי בשיטה הבינארית הסיכון הוא גבוה מאוד, אך כגודל הסיכון - גודל הסיכוי.

רוצים לדעת עוד? הירשמו בלינק לקבלת פרטים נוספים

וואלה! NEWS בשיתוף etrader
  • עוד באותו נושא:
  • מסחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully