וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלוג: בנק ישראל תומך במתווה הגז

עמירם ברקת

10.8.2015 / 11:36

פלוג: "המתווה מסדיר מגוון נושאים במשק הגז שהיו נתונים באי-ודאות, ובכך יאפשר אסדרה יציבה יותר של משק הגז"

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. תמר מצפי/גלובס, מערכת וואלה! NEWS
קרנית פלוג/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי/גלובס

בנק ישראל תומך במתווה הגז במתכונתו הנוכחית אך מבקש להוסיף לתוכו אבני דרך לפיתוח מאגר "לוויתן" ומנגנון הגנה לצרכנים מפני העלאות מחיר - כך הבהירה היום נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג.

בהרצאה שנשאה הבוקר בבית המשפט העליון אמרה פלוג, הנושאת גם בתפקיד היועץ הכלכלי לממשלה, כי "עמדת בנק ישראל היא כי בנסיבות שנוצרו המתווה החדש נותן מענה סביר לצרכי המשק, ובפרט לצורך לזרז את חיבורו של צינור גז נוסף ולקדם את פיתוח מאגרי לוויתן וכריש-תנין".

בהתייחסה לביקורת הרבה על ויתורים שנעשו במסגרת המתווה לחברות הגז אמרה פלוג כי "כדרכו של משא ומתן, המתווה אינו משיג את התוצאה האידיאלית, אך יש בו יתרונות רבים למשק. משום כך, בנק ישראל תומך בעיקרי המתווה ובהתקדמות ליישומו".

באשר להערות בנק ישראל אמרה כי "לפני אישורו הסופי של המתווה חשוב שייקבעו בו אבני דרך להתקדמות בפיתוח מאגר לוויתן וחיבורו למשק הגז הישראלי, ושיוחלט על הצעדים שיינקטו במידה וקצב הפיתוח לא יהיה בהתאם למוסכם".

פלוג הדגישה כי "בפרט חשוב כי אם עיכוב הפיתוח ימנע את היווצרותו של מבנה תחרותי יותר מהנוכחי בשוק הגז יוגדרו מהלכים חלופיים שיקדמו במקרה זה את חיבורם של מאגרי הגז למשק הישראלי באופן המהיר ביותר האפשרי, לצד מנגנון שיגן על הצרכנים בישראל מפני תמחור מונופוליסטי".

פלוג נימקה את תמיכתה הכללית במתווה בכך שהוא "מסדיר מגוון נושאים במשק הגז שהיו נתונים באי-ודאות, ובכך יאפשר אסדרה יציבה יותר של משק הגז, שתקל על קידום המימון והפיתוח של המאגרים, ושתאפשר בסופו של דבר יתירות באספקה ומבנה שוק תחרותי יותר מהנוכחי". היא הוסיפה כי המתווה תומך גם בהשגת יעד הממשלה לאפשר את מימושם של חוזי היצוא עם מצרים וירדן משיקולים כלכליים ומדיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully