וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: אושר עד מוכרת מוצרים תחת השם "קלין"

10.8.2015 / 12:43

חברת "קליר" הגישה תביעה נגד רשת אושר עד בטענה שזו מוכרת מוצרים הנושאים את המותג "קלין" שהיא מייצרת ובכך מטעה את הצרכנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המוצרים הנמכרים באושר עד/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם רשת שיווק המזון "אושר עד" מטעה את לקוחותיה בכך שמוכרת בסניפיה מוצרי ניקיון תחת שם זהה לזה של חברת מוצרי הניקיון "קליר"? זוהי לפחות הטענה העיקרית שעולה מתביעה על סך 2 מיליון שקלים שהגישה ביום חמישי האחרון (6.8) חברת קליר כימיקלים בע"מ לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד רשת המזון "אושר עד" (מרב מזון כל בע"מ).

על פי כתב התביעה שהגיש עו"ד ירון אלון ממשרד הורוביץ, אבן, אוזן ושות' המייצג את חברת קליר "בוחרת אושר עד לשווק באופן שיטתי מוצרים מזויפים, אשר מתחזים להיות מוצרים מסדרת הניקוי 'קלין' מבית קליר ובכך מפרה את הקניין הרוחני של החברה". עצם מכירת מוצרים אלו מהווה, על פי התביעה, הטעייה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981, היות ויש בהם כדי לגרום לחשש הטעיה ברור בקרב צרכנים לגבי זהות היצרן והמקור של הטובין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחברת קליר מפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון מוצרי ניקיון הנמכרים ברשתות השיווק השונות תחת המותג "קלין" למעלה מ-50 שנה. במהלך השנים עבר סימן המסחר קלין "מתיחות פנים" עיצוביות ושיווקיות, ונעשו בו שימושים גרפיים מגוונים על גבי מוצרי קלין וכן בשילוב מלים אחרות כגון "קלין לרצפה", "לובן קלין" ועוד. על פי כתב התביעה, רשת "אושר עד" משווקת מוצרי ניקוי בסניפיה הנושאים את סימן המסחר של החברה ובכך למעשה גורמת להטעיה של צרכנים שסבורים כי רכשו ממוצרי חברת קליר אך בפועל רכשו מוצר אחר.

כך למשל טוענת החברה כי "אושר עד" מוכרת מארז אקונומיקה תחת השם "טופ-קלין" וסבון כלים תחת השם "סו-קלין", בעוד למוצרים אלו אין כל קשר בפועל לסדרת מוצרי "קלין" של החברה. "הנתבעים (אושר עד) מפרים באופן בוטה ושיטתי את סימני המסחר הרשומים של התובעת למילה קלין לגבי הטובין הרלוונטיים ו/או לגבי טובין מאותו הגדר, ללא הרשאתה, ובתוך כך הם מטעים צרכנים לחשוב שאותם מוצרים מפרים הם לכאורה מוצרים מסדרת קלין של התובעת, תוך שימוש שלא כדין במוניטין העצום שיש לתובעת" נכתב בתביעה.

כמו כן, החליטה חברת קליר במסגרת התביעה לשלוח את המוצרים המשווקים על ידי רשת אושר עד לבדיקת מעבדה במכון התקנים שעל פי טענתה העלתה כי המוצרים אף כוללים הטעיות שיווקיות וחריגה מהתקנים. כך למשל על פי הנאמר בכתב התביעה, העלתה הבדיקה כי סבון הכלים "סו-קלין" עליו צוין כי כולל 20% חומר פעיל, מכיל דה פקטו רק 9% של חומר פעיל, דבר העומד בניגוד לתקן הישראלי.

לדבריו של עו"ד אלון "הדברים חמורים במיוחד, שכן בעבר חברת קליר כבר פנתה לאושר עד וביקשה ממנה להימנע משיווק המוצרים המזויפים. אושר עד מצדה הודתה בפועל בפני קליר בשיווק כאמור, התחייבה להפסיקו, אך בפועל ממשיכה לעשות כן באופן סדרתי". כך על פי כתב התביעה כבר ב-2012 כאשר נודע לחברת קליר כי הרשת מציעה למכירה חומרי ניקוי הנושאים את השם "טופ קלין", פנתה אליה בבקשה להפסיק את מכירתם שכן מדובר בהפרה של זכויותיה. אושר עד על פי טענת החברה, התחייבה כבר אז כי תמנע מלייבא או לשווק מוצרים העומדים בניגוד לבקשה זו - דבר שלא ארע בפועל.

מאושר עד נמסר בתגובה כי "התביעה עדיין לא הגיעה לידינו. ברגע שהיא תגיע, נלמד אותה ונתייחס בהתאם".

  • עוד באותו נושא:
  • אושר עד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully