וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UPC, חברת הכבלים הגדולה באירופה ומבעלות חברת הכבלים תבל, מגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל

רן דוידוב

30.9.2002 / 23:22

הבקשה - במסגרת הסכם מחייב של חלוקה מחדש של מבנה ההון של החברה אליו הגיעו UGC, בעלת המניות העיקרית בחברה ונושתה הגדולה, וועדת אד הוק שייצגה חלק ממחזיקי האג"ח בחברה



UPC , חברת הכבלים הגדולה באירופה ומבעלות חברת הכבלים תבל, הודיעה היום שתגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל כחלק מהסכם אליו הגיעה עם נושיה. ההסכם התאפשר לאחר ש-UGC בעל המניות העיקרי בחברה והנושה הגדול ביותר שלה, וועדת אד הוק שייצגה חלק ממחזיקי האג"ח בחברה, הגיעו להסכם מחייב של חלוקה מחדש של מבנה ההון של החברה.



UPC אמרה שהחברה האם יונייטד גלובל קום (UGC) תגדיל את אחזקותיה בחברה ל-65.5%, לאחר החלפת אג"ח במניות שתמחק קרוב לשני שלישים מחובותיה וממניות הבכורה בנות ההמרה.



UGC נמצאת בבעלות ליברטי מדיה, חברת אחזקות התקשורת של המיליארדר האמריקאי ג'ון מלון.



UPC הגיעה אל סף קריסה פיננסית בעקבות בולמוס קניות קדחתני ושיפורים יקרים שערכה ברשתותיה, שהביאו אותה לשקוע בחובות עצומים בהיקף של 10 מיליארד יורו.



בעלי האג"ח הנותרים של יחזיקו בכשליש מן החברה, ואילו בידיהם של יתרת בעלי המניות ייוותרו 2% בלבד מהון מניותיה. במסגרת העסקה יוחלפו אג"ח ומניות מועדפות להמרה בשווי 7.5 מיליארד יורו למניות.



תנאי ההסכם הסופי, עליהם הוכרז היום, דומים להסכם הראשוני עליו הוכרז בחודש יולי, אך החברה פירטה היום מספר שינויים בהסכם עם נושיה הבנקאיים.



הבנקים, שהעניקו בתחילה ל-UPC סיוע בשווי 4 מיליארד יורו, צימצמו אותו ל-3.5 מיליארד יורו. UPC כבר משכה 3.2 מיליארד דולר ממנו.



UPC אמרה שיהיה בידה די משאבים לממן את פעילותה בדרך לתזרים מזומנים חיובי, וצופה לדווח על רווח EBITDA של 278 מיליון יורו ב-2002.



UPC היא בעלת המניות השנייה בתבל, לצד דסק"ש. דסק"ש הודיעה בעבר על נכונותה להזרים לתבל הון כנגד דילול חלקה של UPC, אולם מכיוון ש-UPC אינה מתכוונת להזרים הון ואינה מסכימה לדילול חלקה, בוטלה תוכנית ההזרמה.



ליו.פי.סי 46.5% ממניות תבל, מחציתן משועבדות לבנק הבינלאומי, והחברה מנהלת מו"מ על העברת המחצית השנייה לבנק בתמורה למחיקת חוב. דסק"ש נחשבת המועמדת העיקרית לרכישת המניות שיועברו לבנק כתוצאה מהסדר החובות של UPC. החוב של UPC לבינלאומי מסתכם בכ-250 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully