וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 איבדו ברבעון השלישי 18% - הירידה החדה ב-15 שנה

רן דוידוב

1.10.2002 / 0:05

מניות הקמעונות הובילו את הדאו לירידה של 1.4%; וול מארט ירדה ב-3.9% לאחר שהורידה תחזית מכירות; מקדונלד'ס איבדה 4.6% לאחר שמודי'ס הורידה תחזית הדירוג שלה



יום המסחר האחרון של הרבעון השלישי הסתיים בירידות שערים חדות, שחתמו את אחד הרבעונים הגרועים ביותר שידע שוק המניות האמריקאי ב-50 השנים האחרונות. נתוני מקרו קודרים שהתקבלו מן המגזר היצרני ליבו חשש מפני גלישה נוספת למיתון וגררו את מדד הדאו ג'ונס לירידה של 1.4% ואת מדד S&P 500 לירידה של 1.5%. שני המדדים סיימו את הרבעון בירידה של 18%, החדה ביותר מזה 15 שנה. מדד הנאסד"ק איבד היום 2.3% ו-20% ברבעון כולו.



מדד דאו ג'ונס שב לרמתו מאוקטובר 1998. חברות הקמעונות וול מארט והום דיפו, ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס, וענקיות הטכנולוגיה אינטל, IBM ומיקרוסופט ירדו חדות ושיגרו את הדאו לטריטוריה אדומה.



לאווירת הנכאים בשווקים תרמו החששות הגוברים מפני עימות צבאי מלא במפרץ הפרסי, לאחר שמטוסים של ארה"ב הפציצו מתקני טילים ומכ"ם באזור בצרה בעיראק. באירופה נרשמו ירידות חדות ביותר; פאריס ופרנפקורט נפלו בלמעלה מ-5%.



בחזית המקרו: מדד מנהלי הרכש של איזור שיקגו, המפורסם יום קודם למדד הרכש הלאומי ומהווה לו אינדקציה ברורה, נפל בחודש ספטמבר הרבה מעבר לתחזיות, לראשונה מזה שמונה חודשים.



האיגוד הלאומי של מנהלי הרכש של שיקגו מסר שהמדד נפל החודש לרמה של 48.1 מ-54.9 באוגוסט. התחזיות המוקדמות צפו ירידה מתונה בהרבה לרמה של 53 בלבד. קריאה נמוכה מ-50 מעידה על התכווצות המגזר היצרני.



כתוצאה מהנפילה במדד של אזור שיקגו מיהרו כלכלנים לתקן את תחזיותיהם למדד מנהלי הרכש הלאומי שיתפרסם מחר. עד עתה עמדו התחזיות על עלייה מרמה של 50.5 באוגוסט ל-51 בספטמבר.



בנוסף, עלתה ההכנסה האישית בחודש אוגוסט פחות מהצפוי. ההכנסה עלתה ב-0.4%, לעומת תחזיות לצמיחה של 0.5%. בסעיף הצריכה הפרטית נרשמה עלייה של 0.3% באותה תקופה, לעומת תחזיות ל-0.5%.



וול מארט (סימול WMT) הורידה את תחזית צמיחת המכירות בספטמבר ל-3%-4% בשל האטה במכירות, לעומת תחזיות קודמות של 4%-6%. מניית הקמעונאית הגדולה בעולם ירדה ב-3.9%. רשת בתי הכלבו ג'יי.סי פני (סימול JCP) הורידה את תחזית הצמיחה למכירות ספטמבר והיא צופה ירידה קלה. מנייתה נפלה ב-9.5%. המגזר הקמעוני על כל ענפיו רשם ירידות חדות: ענקית מוצרי הריהוט הום דיפו (סימול HD) ירדה ב-2.5%; וולגרין (סימול WAG), רשת בתי המרקחת הגדולה בארה"ב, נפלה ב-9.2% לאחר שדיווחה על רווח רבעוני שהחמיץ את תחזית האנליסטים.



מקדונלד'ס נסוגה ב-4.6%, לאחר שסוכנות מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג של החברה לשלילית מיציבה בשל האפשרות לירידה ברווחיה. משמעות ההורדה היא אפשרות של למעלה מ-50% שדירוג האשראי של החברה ירד ב-18 החודשים הקרובים.



מריל לינץ' הצטרף לשרשרת האנליסטים שקיצצו את תחזיות הרווח של ג'נרל אלקטריק והוריד את מחיר היעד של מנייתה. GE הצליחה להתאושש בסיום ועלתה ב-0.7%. ביום שישי נפלה מניית הקונצרן ב-7.2% והוליכה את מדד דאו ג'ונס לסגירה בשפל של ארבע שנים. האנליסט ג'ון אינץ' הוריד את תחזית הרווח של GE לשנה הנוכחית מ-1.65 דולרים למניה ל-1.63 דולרים למניה.



אינטל ירדה ב-5%, לאחר שדווח על ידי "הניו יורק טיימס" כי חברת גוגל הודיעה שלא תשתמש בשבב האיטניום החדש מתוצרת אינטל במחשביה. מנכ"ל החברה קרייג בארט אמר היום שחברות ענף המחשבים מצויות "בשפל הדרמטי ביותר מזה 30 שנה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully