וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר: "אני מקווה שככל שנתקרב למועד ההצבעה לאישור התקציב תגבר האחריות בקרב מפלגות הקואליציה"

אמיר טייג

1.10.2002 / 1:48

אוהד מראני ל-TheMarker על הפגישה עם ראשי סוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ': "להערכתי השארנו עליהם רושם טוב מאוד. לא חקרנו לגבי צעדיהם העתידיים בנוגע לדירוג האשראי של ישראל"



"אני מקווה שככל שנתקרב למועד ההצבעה לאישור תקציב 2003 תגבר האחריות בקרב מפלגות הקואליציה וכולן יתמכו בהצעת התקציב שלנו. איני רוצה להתייחס להחלטה ספציפית של מפלגה זו או אחרת האם לתמוך או לא", כך אומר היום אוהד מראני ל-TheMarker בתגובה להחלטת מפלגת העבודה שלא לתמוך, לפי שעה, בתקציב המוצע לשנת 2003.



"הממשלה אינה עומדת לגרור רגליים בנושא העברת התקציב", אמר משאל ועקנין, יועץ לשר האוצר. "ראש הממשלה עומד לצדנו, ואין בכוונתנו לשחק משחקים", מוסיף ועקנין בתגובה להחלטת מפלגת העבודה.



ביום שני בערב שעון ישראל נפגשו ראשי משרד האוצר, בהם שר האוצר סילבן שלום, מנכ"ל משרד האוצר אוהד מראני, והחשב הכללי ניר גלעד, עם מנהלי סוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ' האחראים על דירוג האשראי של מדינת ישראל. הפגישה נערכה במסגרת ביקור המשלחת בארה"ב המשתתפת בכנס קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי השנתי. הפגישה תוכננה מראש ללא קשר לשאלת דירוג האשראי של ישראל, התלוי באוויר.



בהתייחסו לפגישה אמר מראני: "להערכתי השארנו רושם טוב מאוד על כלכלני פיץ'. הסברנו להם את מצב התקציב והגירעון וההגיון והרציונל שעומד מאחורי התוכניות הכלכליות שלנו. לא חקרנו לגבי צעדיהם העתידיים בנוגע לדירוג האשראי של ישראל אך קיבלנו את ההרגשה כי התרשמו מאוד מצעדי הממשלה בתחום הכלכלי.



ועקנין הוסיף: "באופן מעט מפתיע כלכלני פיץ' הביעו קורת רוח לגבי ביטול החקיקה הפרטית. הם לא הפסיקו לשבח את ביטול החקיקה".



עוד אמר ועקנין כי כלכלני פיץ' התרשמו מאוד מממספר צעדים כלכליים שנעשו בישראל בתקופה האחרונה, בהם הרפורמה בשוק העבודה והקיצוץ בתקציב הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully