וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בוועדה: חברות שילוח יחויבו לפרט העלויות

11.8.2015 / 16:22

על פי התקנות שאישרה ועדת הכלכלה של הכנסת יחויבו חברות השילוח לפרט איזה תשלומים ומסים צפוי הצרכן לשלם כאשר הוא מזמין מוצר מחו"ל

מכולות ומלגזה בנמל. ShutterStock
מכולות ומלגזה בנמל/ShutterStock

בשורה לרוכשים מוצרים מחו"ל: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול (שני) תקנות שהגיש משרד הכלכלה מתוקף חוק הגנת הצרכן, במטרה להסדיר גילוי נאות של עלויות משלוח מוצרים מחו"ל. התקנות נועדו לחייב את חברות השילוח לציין באינטרנט את כל מרכיבי התשלום עבור המוצרים ובכלל זה מחיר המשלוח או עלויות שעלולות להיגרם בגלל עיכוב המשולח במכס.

בוואלה! צרכנות הצגנו כבר לפני מספר שבועות את התופעה המטרידה שמלווה לא מעט צרכנים שמזמינים מוצרים מחו"ל ונאלצים לשלם סכומי עמלות לא מתוכננים לחברות השילוח, כדי לקבל את החבילה עד לפתח ביתם. עמלות אלו, כוללות לרוב את דמי התשלום שגובות חברות השילוח עבור שירות הובלת המוצר עד בית הלקוח וכן מגלמות בתוכן מיסים והיטלים נוספים שגובה המכס מחברות השילוח עצמן.

מנכ"ל חברת השילוח UPS, ליאור שגיא, שייצג את חברות השילוח בדיון, טען כי התקנות שמציע משרד הכלכלה אינן ישימות. לדבריו "הצרכנים קונים מוצרים מאתרים בינלאומיים כמו איביי, אמזון ועלי באבא ולא נכנסים לאתרי האינטרנט של חברות השילוח על מנת לחשב את עלויות העמלה". כמו כן הוסיף, כי פירוט עלויות כמו מכס, אחסנה ושחרור הוא בעייתי שכן העלויות הללו לא ידועות גם לחברות השילוח בשלב הרכישה. מי שהצטרף לדבריו של שגיא היה ח"כ מיקי לוי שהיה אחראי על המכס במסגרת תפקידו בממשלה הקודמת, שאמר כי "לחברות השילוח אין נגיעה באשר לעלות עמלת המכס שאשלם על לפטופ שהזמנתי מאיביי ולכן הן יכולות לפרט רק את עלות המשלוח והאחסנה, לא כולל מכס ומסי נמל, אחרת נהפוך אותם לעבריינים". למרות דבריו תמך לוי תמך בתקנות לאחר שהובהר כי המשלחים יחויבו לפרט איזה מסים ואגרות יכול שיוטלו על המוצר, אבל לא יחויבו לנקוב במחיר שאותו, כאמור, הם לא יכולים לדעת מראש. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל שלל את הדברים ואמר כי אם הצרכנים כבר יודעים, לאחר ניסוי ותעייה, כמה יעלו להם העלויות הנוספות, סביר להניח שגם המשלחים צריכים לדעת זאת

כעת, מבקשות התקנות שהוצעו, לקבוע כי החשבונית שמקבל הלקוח מחברת השילוח, תכלול את כל רכיבי התשלום בהם חויב וזאת כדי להגדיל את השקיפות ולאפשר לצרכן להחליט האם ישתלם לו להזמין מחו"ל בפעם הבאה שיבחר לעשות כן. לפי התקנות, הן חברות השילוח והן עמילי המכס יחויבו לפרסם באינטרנט את המחיר שהם גובים עבור המשלוח, לרבות העמלה שלהם עבור הטיפול בשחרור המוצר מהמכס ומסירתו לצרכן. עליהם יהיה לפרסם את גובה האגרות והמסים החלים על המוצר, אילו הוצאות נוספות עשוי הצרכן לשלם, כמו דמי אחסנה או כל הוצאה אחרת וכן היכן ניתן למצוא את המידע על פירוט תעריפי המסים, האגרות וכל ההוצאות האחרות. עוד נקבע במסגרת הוועדה כי עוד לפני עריכת העסקה יחויבו חברות השילוח לגלות לצרכן את המחיר הכולל של הזמנת החבילה ארצה וכי עשויים לחול עליו הוצאות נוספות. תקנות אלו ייכנסו לתוקף על פי דברי הוועדה, 4 חודשים מיום פרסומן.

  • עוד באותו נושא:
  • משלוחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully