וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מוביל את פרוייקט כביש 6 צפון

13.8.2015 / 8:53

עלות הפרוייקט נאמדת בכ-3.2 מיליארד שקל ושווי המימון עליו הוסכם הוא 2.8 מיליארד שקל. הפרוייקט כולל סלילת המקטע הצפוני של כביש 6 וחיבורו לרשת הכבישים הקיימת

מחלף אייל כביש 6, אוגוסט 2013. דרור עינב
מחלף אייל כביש 6, אוגוסט 2013/דרור עינב

בנק הפועלים הוביל עם 'דויטשה בנק' ועוד חמישה גופים פיננסיים ישראליים את הסגירה הפיננסית לפרויקט "כביש חוצה ישראל צפון" במסגרתה נחתמו אתמול מסמכי המימון בסך של כ-2.8 מיליארד שקל לתכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של כביש חוצה ישראל צפון מאזור יקנעם ועד צומת סומך. הפרויקט הינו בבעלות חברת שפיר הנדסה אזרחית וימית המחזיקה 80%, קרן נוי ולאומי פרטנרס המחזיקות 10% כל אחת.

המימון נועד לסלילת חלקו הצפוני (מקטעים 3,7) של כביש 6 וקישורו עם מערכת הכבישים הקיימת והמתוכננת בגליל ובאזור העמקים. בסיום הקמת מקטעים אלו, האורך הכולל של כביש 6 יהיה 180 ק"מ, מצומת שוקת בדרום ועד צומת סומך בצפון. עלות הקמת הפרויקט מוערכת בכ-3.2 מיליארד שקל.

יעקב אורבך, משנה למנכ"ל, הממונה על החטיבה העסקית בבנק הפועלים אמר כי "לאורך השנים מוביל בנק הפועלים את מימון תחום התשתיות אשר הינו אחד מקטרי הצמיחה של המשק הישראלי והתורם רבות לחוסנו. חלקו הצפוני של כביש 6 יהווה אבן דרך נוספת בחיבור הפריפריה למרכז ויחד עם כביש 6 הקיים, אשר גם הוא בהובלתו של בנק הפועלים, ישמש עורק תחבורה ראשי מצפון הארץ לדרומה. בנק הפועלים גאה להיות שותף מרכזי במהפכה המתהווה בתחום התחבורתי בארץ ואני מאמין כי פרויקט זה יצטרף לשורה ארוכה של פרויקטי תשתית הממומנים בהצלחה על ידי הבנק".

מערכת וואלה! בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully