וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: האם יקר יותר להיות שמאלי?

13.8.2015 / 10:01

כ-10 עד 12 אחוזים מהאוכלוסיה הם שמאליים. לכבוד יום השמאליים הבינלאומי בדקנו האם מוצרים המותאמים לשימוש ביד שמאל נמכרים באותו מחיר כמו מוצרים רגילים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סכין לשמאליים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכ- 90% מכם זהו עוד יום שגרתי, אך מאות אלפי אנשים ברחבי העולם יציינו היום את "יום השמאליים הבינלאומי" - ביניהם גם לא מעט שמות מוכרים, כמו מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו. את יום החג לשמאליים, המהווים כ- 10-12% מכלל האוכלוסייה בעולם, מציינים מדי שנה ב-13 באוגוסט מאז 1976 וניכר כי מרבית הפעילות סביב יום זה מתרחשת השנה בעיקר ברשתות החברתיות.

אחת הטענות הנפוצות שנשמעות בקרב מיעוט ייחודי זה היא כי הם נתקלים לא מעט באי נוחות בחברה כאשר רוב המכשירים, האמצעים והמקומות מיועדים לימניים בלבד. קיימות לכך דוגמאות רבות החל משימוש בכלי מטבח, ציוד למשרד וכלי נגינה ועד לנהיגה במדינות מסוימות. לכן, נראה כי בשנים האחרונות יותר ויותר חברות בעולם וגם בישראל החלו לקחת בחשבון את קהילת השמאליים ולהתאים שורה של מוצרים לשימושם. החלטנו לבדוק אילו התאמות נעשות במוצרים שונים לטובת השמאליים ואף בדקנו האם הם יאלצו לשלם על כך יותר.

אחת הדוגמאות החינמיות, היא של ענקית הטכנולוגיה "סמסונג", שלקחה בחשבון כי מספר הצרכנים השמאליים אינו מבוטל והטמיעה בתוך מערכת ההפעלה המותקנת במכשירי סמסונג S6, אופציה לשנות את כיוון תצוגת המסך כך שיהיה נוח יותר לשימוש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוגמא נוספת, תוצרת כחול לבן, היא של חברת מילניום מרקטינג, היבואנית הרשמית של Arcosteel בישראל שהחליטו לאמץ את קהילת השמאליים ולהתאים את כלל הסכינים של החברה גם לימניים וגם לשמאליים. הסכינים מעוצבים באופן זהה משני צדדי הלהב, בניגוד ליצרניות סכינים אחרות. כך ניתן להשתמש בהם באחיזה ביד שמאל. מחיפוש מהיר ברשת, ניתן למצוא עוד שורה ארוכה של מוצרים למטבח המותאמים לשימוש של שמאליים החל ממספריים, פותחני יין ושימורים, כוסות וכפפות לתנור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מפתיע לגלות כי עלותם של חלק מהמוצרים שמצאנו המוצעים לשמאליים, גבוהה יותר מזו של המוצרים ה"רגילים" הנמכרים באותה החנות. כך למשל, באתר "כלי זמר" נמצא כי גיטרה חשמלית המותאמת למשתמשים ביד שמאל עולה באתר 1,545 שקלים, לעומת מקבילתה המתאימה לכל שאר האוכלוסייה שמחירה עומד על 1,269 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ה"גיימרים" השמאליים יצטרכו לשלם יותר עבור ג'ויסטיק אלחוטי למשחקי XBOX, שמעוצב בצורה שונה מזה הרגיל כך שהמקשים ממוקמים בצורה פונקציונלית ונוחה יותר לאחיזה עבור השחקנים השמאליים. כפי שניתן לראות, את הג'ויסטיק הרגיל ניתן לרכוש ב-69.99 דולרים לעומת זה המותאם לשמאליים שמחירו עומד על 79.99 דולרים.

לעומת זאת, בחנות תכשיטי היוקרה "פדני", מצאנו כי שעון לגברים מבית "פנריי" המותאם לשמאליים, נמכר במחיר זהה לזה של שעון "רגיל" ובדיקה שעשינו באתרים בינ"ל אף העלתה כי השעון לשמאליים נמכר במחיר נמוך מזה הרגיל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שמאליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully