וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין מציע לבטל התחייבויות ערוץ 10 במסגרת המעבר לרישיונות שידור

הדר חורש

1.10.2002 / 8:11

ההקלות עשויות להשפיע גם על הדרישות מערוץ 2 בתחום ההשקעה בהפקות מקור ובתוכניות איכות, וכן על התחייבויותיהם של ערוצים נוספים



ההתחייבויות שנטלו על עצמם זכייני ערוץ 10 יבוטלו ב-2004 ויוחלפו בתנאים שייקבעו מחדש על ידי מועצת הרשות השנייה; כתוצאה מכך צפויה הקלה של עשרות מיליוני שקלים בשנה בחובות ההשקעה של הערוץ - כך לפי הצעת שר התקשורת ראובן ריבלין לתיקון חוק הרשות השנייה. התיקון מיועד להמיר את שיטת הזכיונות בערוצים המסחרייים ברישיונות, החל משנת מ-2004.



על פי הצעת החוק, יחולו על הערוץ חובות כשל בעלי רישיונות. במשרד התקשורת מניחים כי חובות אלה יהיו מצומצמים יחסית לחובות שנטלו על עצמם זכייני הערוץ כאשר זכו במכרז, שכן כעת מתברר שהם מתקשים מאוד לעמוד בהם. מדובר בהשקעות של עשרות מיליוני שקלים בשנה שהתחייב הערוץ להשקיע בהפקות מקומיות, בחדשות ובתוכניות איכות. ההתחייבויות ניתנו במסגרת המכרז בהתאם להערכות להכנסות, שהתבררו כבלתי מציאותיות.



החלטות המועצה על הפחתת הדרישות ב-2004 צפויות להפחית בצורה משמעותית את הלחץ על הערוץ השלישי לקיים את התחייבויותיו בזמן שנותר עד לכניסת החוק לתוקף. ההקלות עשויות להשפיע גם על הדרישות מערוץ 2 בתחום ההשקעה בהפקות מקור ובתוכניות איכות, וכן על התחייבויותיהם של ערוצים נוספים, כמו ערוץ החדשות, הערוץ ברוסית וערוץ המוסיקה.



אחד השינויים שמציע ריבלין הוא ביטול חובת בעלי הרישיונות להקצות שעות שידור לטלוויזיה הלימודית; הצעה זו עשויה לעורר את התנגדות שרי החינוך והתרבות. בעלי הערוצים החדשים לא יחויבו להקים חברות לשידורי חדשות, אך ייתכן שיחויבו להיות שותפים באחת מחברות החדשות הקיימות.



ועדת השרים לענייני חקיקה, בראשות שר המשפטים מאיר שטרית, החלה בדיון בהצעת החוק אתמול. במקביל מנסה משרד התקשורת לקדם הצעת חוק להארכת זכיונות ערוץ 2 שיפקעו בנובמבר 2003. על פי החוק הקיים יש לקיים מכרז על המשך שידורי הערוץ לאחר פקיעת הזכיונות. לדעת שר התקשורת אין מקום לקיים את המכרז, מכיוון שממילא יוכלו זכייני הערוץ לקבל רישיונות שידור בתחילת 2004.



משרד המשפטים מתנגד להחלטת משרד התקשורת להעביר לסמכות מועצת הרשות השנייה את ההחלטה אם יש לקיים מכרז על תדרים לשידורי טלוויזיה. עמדת המשרד היא כי יש לקבוע בחוק את החובה לקיום מכרזים על נכסים ציבוריים ומשאבים מוגבלים המועמדים לרשות בעלי הרישיונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully