וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך יקל על נשים להעלות את שכרן

18.8.2015 / 13:43

נשים המבקשות לשאת ולתת על שכרן מול המעסיק נתקלות לעיתים בקשיים שונים משל גברים. עו"ד נוי ארז מסביר כיצד יוכלו לנהל את המשא ומתן בהצלחה

הדוגמא הבולטת ביותר לשיחות עסקיות קשות, אשר כל אחת ואחד מאיתנו נתקלים בה במהלך חייהם, היא משא ומתן על העלאת השכר בעבודה. הכישורים שגברים צריכים להביא איתם לשיחה כזו עם הבוס, והכישורים שנשים צריכות להביא איתן, שונים לחלוטין. עובדה נוספת היא שאף על פי שמוכנות היא כלי חשוב במשא ומתן, גם הנושא והנותן המנוסה ביותר, אשר ביצע את כלל שיעורי הבית שלו טרם הגיע לפגישה, יכול להיתקל בסיטואציה אותה לא צפה מראש ואליה לא התכונן.

עובדה זו מקשה לרוב על נשים כאשר הן מנסות להעלות את שכרן. עצם העובדה שקבלת העלאה תלויה ביכולת שלנו לטעון בזכות עצמנו, מציבה נשים במקום פחות נוח. ואף על פי שאפליה מגדרית במקום העבודה היא לרוב פסיבית, קיימת אצל מעסיקים ציפייה מנשים – לעומת גברים - להתפשר על התנאים למען מקום העבודה ולהציג את רצונותיהן בצורה מעודנת יותר. כלומר, משא ומתן על משכורת של נשים, מתאפיין לרוב בציפייה של הבוס לגישה פחות לוחמנית מצדן – מה שלרוב אכן קורה. אם כן, מה יכולות נשים לעשות על מנת לצלוח משא ומתן מסוג זה.

העלאת ציפיות – לרוב, נשים נמנעות מראש מקיום משא ומתן על המשכורת שלהן, ולכך אין כל הצדקה. נשים מיומנות לא פחות מגברים במשא ומתן, ודרישה להעלאה היא זכות לגיטימית. אין כל סיבה שתקבלו את ההצעה הראשונה בה אתן נתקלות. אלמנט חשוב בפתיחה של משא ומתן הוא קבלת גישה אופטימיסטית בנוגע לתוצאותיו.

שלב ההכנות - בשלב ההכנות מומלץ לתעד משובים חיובים מהמעסיק ומעבר על תרומותיך לארגון. נהלי שיחה מקדמית עם מנחה אודות השאיפות הקרייריסטיות שלך, וכיצד תרומתך לארגון באה לידי ביטוי עם שאיפות אלו. מעבר על האלמנטים הללו וניסוחם בצורה טובה, יאפשרו לך להציגם בצורה האופטימלית במשא ומתן ובכך ישפר הדבר את תוצאותיו.

ידע הוא כח - עוד שלב אשר מתרחש לפני המשא ומתן, הוא השלב בו את מנסה ללקט כמה שיותר ידע לקראת הצפוי. על מנת לבוא מוכנה למשא ומתן רצוי שתדעי כמה עמיתיך, בארגון שלך וגם מחוצה לו, מרוויחים. המידע על שכרם של אחרים, במעמדך ובתפקידך, ישפר את יכולת המיקוח שלך במשא ומתן.

הצדקה – כאן טמון למעשה ההבדל המשמעותי ביותר בין משא ומתן של גברים לנשים. נשים, לרוב, ייאלצו למצוא את עצמן מצטדקות בפני המעסיק שלהן בנוגע לבקשה להעלאה. הדרך הטובה ביותר לעבור משוכה זו בשלום, היא ראיית הסיטואציה במשקפיים של המעסיק שלך. ניסיון להבין את נקודת המבט שלו ומראש לתקל אותה ולא להתחמק ממנה. דרך טובה לבצע זאת היא להשתמש במונחים כגון "אנחנו" ולא "אני".

המנעות מאגרסיביות - אף על פי שטקטיקה של משאים ומתנים אגרסיביים יכולה לעתים להיות לצידם של נושאים ונותנים, כאשר זה מגיע לבקשות להעלאת שכר בקרב נשים, הוכח כי שימוש בטקטיקה זו יוצר אנטגוניזם אצל המעסיק, ועלול לשים מקל בגלגליו של המשא ומתן. הבאתן של הצעות "נוצצות" יותר מחוץ למקום העבודה תיצור אצל המעסיק תחושת אנטי לבקשה. במידה ואכן תרצי להשתמש בטקטיקה של הבאת הצעות עבודה אחרות לשולחן המשא ומתן, חשוב לנסח אותן לא בצורה של איום.

סימולציות - סימולציות של משא ומתן תהיינה טובות ומוצלחות בכל סיטואציה, ללא כל קשר למגדר. מעבר לשיפור ההכנה לקראת השיחה ולחיזוק הידע של אודות נקודת מבטו של המעסיק, קיום הסימולציה יחדד את הדגשים לשיחה, האינטונציה הנדרשת, מה להגיד ומה לא להגיד.

• הכותב הוא מומחה לניהול משא ומתן וניהול משברים בארגון

  • עוד באותו נושא:
  • שכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully