וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עורכי הדין: מוסד בוררות של חברות הביטוח יפגע במבוטחים

שלומי שפר

1.10.2002 / 12:08

לשכת עורכי הדין פועלת נגד הסדר שערכו חברות הביטוח כדי לפתור את המחלוקות ביניהן הנוגעות לאחריות המבוטחים לנזקי רכוש רכב



לשכת עורכי הדין פועלת נגד הסדר שערכו חברות הביטוח כדי לפתור את המחלוקות ביניהן הנוגעות לאחריות המבוטחים לנזקי רכוש רכב. לפי ההסדר המוצע על ידי איגוד חברות הביטוח, החברות יעבירו לבוררות חובה את תיקי התביעות המצויים במחלוקת. הבוררים יקבלו החלטותיהם על סמך עיון במסמכים, ובלי לשמוע עדים.



"לשכת עוה'ד רואה בחומרה מיוחדת את העובדה שחברות הביטוח מנסות לשוות להליך זה תדמית אמינה של הליך מעין שיפוטי, הזוכה ליוקרה רבה ולאמון רב בקרב הציבור", נמסר מהלשכה. לטענת הלשכה, מבוטחים ייפגעו מהחלטות שגויות שיתקבלו באמצעות ההליך, שכן הם יחויבו בדמי השתתפות עצמית ויפסידו את הנחת היעדר התביעות, אם ייקבע כי הם נושאים באחריות.



מנכ"ל איגוד חברות הביטוח, זאב אבן חן, אמר אתמול בתגובה: "הקמנו מוסד בוררות שכל חברות הביטוח הצטרפו אליו. המוסד זכה לאישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים, ולברכתה של הנהלת בתי המשפט ושל הפיקוח על הביטוח. בטענות לשכת עוה'ד אין כל ממש, והגיחוך בעניין הוא שבפגישה שערכו עימי, הלשכה הציעה לאיגוד להיות זו שתפעיל את מוסד הבוררות", אמר אבן חן. "מטעמים שונים החלטנו לבחור בחברה אחרת שתפעיל את המוסד".



לדברי יו"ר צוות הבוררויות בלשכת עוה"ד, דוד אור חן, הלשכה הציעה לנהל את המוסד כשלא ידעה עדיין על אופן פעולתו. לדבריו, הפגיעה העיקרית תהיה במבוטחים בביטוח צד ג', שלא ידעו כי אינם חייבים לקבל את פסק הבוררות, ושבאפשרותם לדרוש לברר העניין בביהמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully