וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א נתנה את התשואות הטובות בעולם ברבעון השלישי

דפנה מאור

1.10.2002 / 9:03

הבורסה איבדה 5.4%; בורסת פרנקפורט נפלה ב-37% במדד דקס; מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 נפלו ב-18% כל אחד ברבעון - הנפילה הרבעונית הגדולה מזה 15 שנה

בורסת ת"א הפגינה חוסן יוצא דופן ברבעון השלישי על רקע הנפילות העולמית, ומדד ת"א 100 איבד 5.4% בלבד, לעומת תשואות שליליות של 18% ויותר בבורסות אירופה, וול סטריט. תל אביב נתנה תשואה עודפת גם על בורסות המזרח הרחוק, אשר ירדו ב-10% ויותר. גם אם לוקחים בחשבון את הפיחות בשקל, שהסתכם בכ-2% בלבד ברבעון, היתה תשואת הבורסה בת"א, על רקע קיפאון כמעט מוחלט במסחר ומחזורים פעוטים, מהפחות גרועות שניתן היה להשיג.

בורסת פרנקפורט התבלטה בנפילה קשה מאוד של יותר מ-36%, על רקע ההאטה הכלכלית ונזקי השטפונות שעשו שמות במניות חברות הביטוח. אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה, המהווה חלק ניכר ממדד הדקס 30, איבדה 57% משווייה, סך 27 מיליארד דולר. הרבעון בפרנקפורט הסתיים במיני מפולת של 5.1%. למשקיעים באירופה לא היה מפלט בבורסות הגדולות האחרות. ירידות של 20% ויותר נרשמו בלונדון ופאריס, ותוצאות דומות התקבלו בציריך ובאמסטרדם.

במונחים נומינליים, בורסת סאו פאולו בברזיל, על רקע משבר אג"ח ממשמש ובא, היתה פחות גרועה מפרנקפורט, וירדה ב-22.6%. אולם אם לוקחים בחשבון פיחות בן עשרות אחוזים במטבע הברזילאי, הריאל, הרי שמתקבלת תמונה קודרת בהרבה. שכנתה, בורסת בואנוס איירס, סיפקה תשואה חיובית נדירה, אולם זו נרשמה כהתאוששות לאחר שנפלה בסוף השנה שעברה לשפל של כל הזמנים בעקבות משבר האג"ח בארגנטינה.

בורסות וול סטריט סיימו את הרבעון הגרוע ביותר מזה 15 שנה. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 איבדו את אשליית הסולידיות, ונפלו ב-18% כל אחד ברבעון. היתה זו הנפילה הרבעונית הגדולה ביותר מזה 15 שנה. מדד הנאסד"ק נתן תשואה מעט גרועה יותר.

בורסות אסיה הדגימו כי הכוחות הפועלים עליהן שונים מעט, אולם בכך לא היתה נחמה רבה למשקיעים. אפילו בורסת סיאול, שבשנים האחרונות היתה מן המצטיינות, ואפילו בשנת 2001 הובילה במעלה טבלות התשואה, נסוגה הרבעון ב-13%, על רקע חשש כי היצואניות של קוריאה ייפגעו מנסיגה חוזרת בכלכלת ארה"ב. עם זאת יש לזכור כי מטבע הוון נהנה מייסוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully