וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתזמן השווקים": תפנית בבורסות הקרוב - ואז "נפילה מכוערת"

19.8.2015 / 10:19

טום מקללן מציג 4 גרפים שלטענתו מספרים הכל: המגמה השורית אמנם עדיין כאן, אבל היא כבר חלשה מאוד והתפנית קרובה. הסימנים המטרידים: פחות ופחות משקיעים נכנסים לשוק, הנזילות בשווקים יורדת והפד לא תומך כמו פעם

שלט בוול סטריט בניו יורק. AP
שלט בוול סטריט בניו יורק/AP

טום מקללן (Tom McClellan) הוא יועץ פיננסי בארה"ב שפיתח מודלים לתזמון השווקים. כאשר המודלים שלו "מתיישרים" היטב, הוא טוען שהוא מצליח לדעת כמעט במדויק מתי יחול היפוך מגמה בשווקים. וזה בדיוק מה שקורה עכשיו. מקללן סבור כי ב-20-26 באוגוסט (כלומר בשבוע הקרוב) יחול היפוך מגמה בוול סטריט ואחריו השוק יסבול מ"נפילה מכוערת" שתימשך אל תוך שנת 2016.

בראיון לאתר מרקטוואץ' אומר מקללן שהוא לא רואה "שום דבר טוב" בשווקים עד סוף השנה. הוא לא יודע לומר עד כמה חדה תהיה הנפילה, שכן הוא מתמקד בכיוון השוק בלבד. עם זאת, הוא מעריך שהירידות לא יהיו חדות כמו המפולות ב-2008 או ב-2000.

"אני מנסה לראות מה הכיוון של השוק ונותן לעומק המגמה לדאוג לעצמו", הוא אומר.

מקללן, בוגר האקדמיה הצבאית ווסט פוינט ולשעבר טייס מסוקי קרב, משתמש בין היתר באינדיקטור טכני שופותח ב-1969 ע"י הוריו ונקרא McClellan Oscillator. האינדיקטור מסייע להבין מתי השוק נמצא במצב של קניית יתר או מכירת יתר.

אמנם לפי שעה כל המודלים שלו מראים לו שמגמת העליות עדיין כאן ושצריך להיות שוריים על השוק, אולם באותה עת הוא מזהה סימנים להתעייפות המגמה והיפוך בקרוב. ישנם מספר אינדיקטורים שמצביעים על כך, כמו למשל ה-advance-decline line שהחל לרדת מזה כמעט 4 חודשים למרות שמדד S&P 500 ( 2,096.92 -0.26% ) עלה לשיא. משמעות הסטייה הזו היא שהעליות מונעות ע"י פחות ופחות משקיעים, כלומר יש פחות כסף שזורם לשוק חרף העליות.

גרף נוסף ששולף מקללן מצביע על חשש מהתייבשות הנזילות בשווקים הפיננסיים, בעוד משקיעים רבים חוששים מהעלאת ריבית בארה"ב אולי כבר בחודש הבא (כפי שניתן לראות בגרף החוזים העתידיים על האירו-דולר).

מקללן גם עונה למבקרים המטילים ספק במודלים שלו, ואומר: "אתה לא חייב להבין את הפיזיקה של משהו כדי להרוויח מזה".

גרפים נוספים שלו תומכים בהערכה הדובית, כמו למשל ירידה באג"ח המוחזקות על-ידי הפדרל ריזרב מאז תום עידן ההקלה הכמותית, וגם הרמה הגבוהה של המיסוי ביחס לתוצר.

להלן הגרפים בהם משתמש מקללן להוכיח את טענתו:

תחזית וול סטריט. גלובס
תחזית וול סטריט/גלובס
  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully