וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגיס רוכשת מאוונטיס מפעל לייצור חומרי גלם לתרופות בכ-5 מיליון יורו

אלי דניאל

1.10.2002 / 9:32

היקף המכירות לה וללקוחותיה צפוי להסתכם בכ-15 מיליון יורו לשנה; העסקה צפויה להגדיל את היקף מכירות אגיס ב-5%

כחודש לאחר שהודיעה אגיס כי היא מנהלת מגעים לרכישת מפעל לייצור חומרי גלם פעילים (API) לשוק התרופות באירופה, מדווחת החברה כי אמש נחתם הסכם רכישה עם חברת התרופות הבינלאומית אוונטיס (Aventis), ולפיו החברות הבנות, כימאגיס ו-Chemagis Germany, ירכשו מאוונטיס מפעל ליצור חומרי גלם פעילים בגרמניה, בתמורה לכ-5 מיליון יורו.

העסקה כוללת גם את רכישת יתרת המלאי של המפעל כפי שהיתה בתום הרבעון השלישי. כמו כן, במסגרת העסקה יועברו כ-60 עובדים של אוונטיס לחברת כימאגיס גרמניה.

עם זאת, העסקה אינה מתמצית רק ברכישת המפעל. הצדדים הסכימו כי אוונטיס תרכוש ב-10 השנים הקרובות חומרי גלם פעילים מן המפעל, כאשר לגבי 5 השנים הראשונות אף הוסכם על כמויות מינימום שנתיות כמו גם על מחיר המכירה. לעניין זה מעריכים באגיס כי המכירות הצפויות של המפעל הנרכש לקבוצת אוונטיס וללקוחותיה עתידות להסתכם בכ-15 מיליון יורו בשנה.

בהתחשב בכך שמכירותיה השנתיות של אגיס הסתכמו בשנה החולפת בכ-1.25 מיליארד שקל, בעוד שהמכירות במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-685 מיליון שקל, צפוי המפעל החדש להגדיל את המכירות השנתיות של החברה בשיעור של כ-5%.

כמו כן, כימאגיס גרמניה תרכוש מאוונטיס את חלקה בשותפות המוגבלת InfraServe Wiesbaden המחזיקה בבעלות על המבנים והקרקע באזור התעשייה בו שוכן המפעל. שותפות זו אף מספקת שירותים תעשייתיים לחברות השונות הפועלות באזור זה. תמורת מניותיה של אוונטיס בשותפות המוגבלת תשלם כימאגיס גרמניה כ-2.9 מיליון יורו, וסכום זה ישולם בחמישה תשלומים שנתיים.

אגיס, הנמצאת בשליטת מורי ארקין, סיימה את הרבעון השני של שנת 2002 עם הכנסות של כ-353 מיליון שקל, עלייה של כ-13% לעומת היקף ההכנסות ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-11.7 מיליון שקל, צמיחה של כ-57% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully