וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי כיוון: בעלי איגרות החוב של חייל אחזקות לא יעמידו אותן לפירעון מיידי

גולן פרידנפלד

1.10.2002 / 9:44

באוגוסט קיבלו בעלי האג"ח החלטה מנוגדת לאחר קריסתה של קבוצת פלד-גבעוני; עם זאת, הורו לנאמן כי מכירת נכס המקרקעין המשועבד להם תדרוש את אישורם



באסיפת בעלי איגרות החוב של חברת חייל אחזקות שהתקיימה אתמול הוחלט להורות לנאמן איגרות החוב לא להעמיד אותן לפירעון מיידי ולא לפעול למינוי כונס נכסים או מנהל מיוחד מטעמם לשם מימוש נכס המקרקעין המשועבד להם. בכך שונתה החלטת בעלי איגרות החוב מחודש אוגוסט שביקשו להעמיד את האיגרות לפירעון מיידי.



האסיפה הורתה לנאמן החברה להסכים לצו הקפאת ההליכים שניתן נגד החברה ולתוכנית ההפעלה. זאת, בתנאי שמכירת הנכס בפועל תתבצע רק לאחר קבלת אישור אסיפת בעלי איגרות החוב למחיר מכירת הנכס. ההחלטה התקבלה על ידי בעלי איגרות החוב המחזיקים בכ-22.5 מיליון שקל ערך נקוב והמהוות 88.5% מהערך הנקוב שיוצג על ידי הנוכחים והמצביעים באסיפה.



מהבדיקות שערך נאמן חייל אחזקות, ד"ר שלמה נס, עולה כי חובותיה של החברה נאמדים בכ-342 מיליון שקל - מרביתם למערכת הבנקאית. שווי הנכסים במסגרת הליך הקפאת ההליכים והשבחתם צפוי להסתכם להערכתו של נס בכ-312.5 מיליון שקל.



מנגד, מציין נס כי מימוש מהיר של הנכסים עשוי להכניס לקופתה של החברה רק 244 מיליון שקל ובמצב כזה עשויים נושי החברה המובטחים והבלתי מובטחים לקבל סכומים נמוכים משמעותית מכפי שהיו מקבלים באופציית מימוש הנכסים במסגרת הקפאת ההליכים. לאחר מימוש הנכסים צפוי החוב לבנק קונטיננטל לעמוד על 17.8 מיליון שקל; החוב לבנק דיסקונט צפוי להסתכם בכ-5 מיליון שקל; החוב לבנק אגוד צפוי להסתכם בכ-1.3 מיליון שקל; והחוב לבעלי האג"ח יעמוד על 47.7 מיליון שקל. במילים אחרות, החוב לבעלי האג"ח בניכוי ההכנסות שיתקבלו ממימוש הנכס ששועבד להם, ובניכוי התשלומים בגין הריבית לאותן איגרות חוב, יעמוד על 49.4 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully