וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: רווחי שופרסל ברבעון השלישי יירדו ב-27%

אילן מוסנאים

1.10.2002 / 10:27

מותירים למניה המלצת "החזק" ומורידים את מחיר היעד ל-13.5 שקל; לא צופים התאוששות ב-2003

רווחי שופרסל ברבעון השלישי של השנה צפויים לרדת בכ-27% לעומת הרבעון המקביל ב-2001 ויסתכמו ב-40 מיליון שקל. כך מעריכה האנליסטית רחלי גרשון מיחידת המחקר של בנק הפועלים. הרווח ב-2002 כולה יסתכם ב-174 מיליון שקל, ירידה של 16% לעומת הרווח ב-2001. בבנק הפועלים לא צופים שיפור ניכר בתוצאות גם ב-2003, בה יסתכם הרווח בכ-180 מיליון שקל.

בבנק הפועלים מותירים למניית שופרסל המלצת "החזק" ומורידים את מחיר היעד למניה מ-18 שקל ל-13.5 שקל. מחיר היעד גבוה בכ-15% מהמחיר בו נסחרת המניה הבוקר.

גרשון מעריכה כי הרשת תדווח ברבעון על שחיקה קלה של כ-1% בהכנסות ל-1.769 מיליארד שקל. הירידה במכירות צפויה על רקע העמקת המיתון במשק והירידה בצריכת המזון לנפש שבלטה גם במהלך הקניות לחג, וכן לאור המצב הביטחוני והתחרות הגוברת בענף.

גרשון מציינת כי המדדים הנמוכים הצפויים בסיכום הרבעון השלישי, שיביאו לצמצום הפער בין מדד המחירים לצרכן למדד מחירי המזון, יצמצמו את הפגיעה במכירות ביחס לרבעון המקביל שבו היו המדדים גבוהים יותר.

בבנק הפועלים סבורים כי שופרסל תיהנה ברבעון גם מהעובדה, שבמהלך המחצית שפתחה את 2002 נקטה מדיניות אגרסיווית של פתיחת חנויות חדשות, בשעה שהמתחרה העיקרית רשת הרבוע הכחול דחתה את תוכניות ההתרחבות שלה לרבעון האחרון של השנה.

שולי הרווח הגולמי של הרשת, יושפעו בצורה מנוגדת ממספר פרמטרים. מחד, העלייה במשקל המותג הפרטי, גידול בהיקף ההפצה העצמית והמדדים הנמוכים הצפויים בסיכום הרבעון השלישי, שייצרו ירידה טכנית בעלות המכר, יתרמו לעלייה בשולי הרווח. מאידך, יושפעו התוצאות לרעה מהחרפת התחרות והגידול המאסיווי בפתיחת סניפי הדיסקאונט, שמאופיינים בשיעורי רווח נמוכים יותר.

גרשון מעריכה, כי הגידול בהוצאות הביטחון, ועלייה בעמלת הסליקה של כרטיסי האשראי (שהתייקרה ב-0.5%), יגרמו לעלייה בהוצאות התפעוליות. עלייה זו תקוזז על ידי השחיקה הריאלית בהוצאות השכר, המהוות רכיב משמעותי מסך הוצאות החברה ועל ידי מהלכי ההתייעלות שהרשת מבצעת. בהמשך הדו"ח, הריבית הריאלית הגדולה והפער בין מדד בגין למדד ידוע, יביאו לגידול בהוצאות המימון של הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully