וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 80% מאנשי העסקים שקיבלו מהבנק תנאי אשראי טובים הכירו את הבנקאי שלהם

עינב בן יהודה

1.10.2002 / 10:25

מהמחקר שנערך בארה"ב עולה כי נשים ומיעוטים מופלים לרעה בקבלת הלוואות בנקאיות בהשוואה לגברים לבנים



ממחקר שנערך בארה"ב עולה כי כ-80% מאנשי העסקים שקיבלו מהבנק תנאי אשראי טובים מהמקובל או שגייסו הון לחברותיהם, העידו כי הכירו את הבנקאי שלהם היכרות מוקדמת על רקע חברתי כלשהו.



המחקר נערך על ידי פרופ' בראין אוצי מבית הספר למינהל עסקים קלוג בשיקגו ומרצה קבוע בתוכנית קלוג-רקנאטי באוניברסיטת תל אביב. מטרת המחקר, שיראה אור בחודש הקרוב בכתב העת האמריקאי לסוציולוגיה (review American sociology), היתה לבחון את ההשפעות החיוביות והשליליות של יצירת רשתות תקשורת בין-אישיות בעסקים. אוצי קיים במשך 3 שנים תצפיות בכ-12 בנקים בארה"ב וכן ניהל ראיונות שטח עם אנשי עסקים בקרוב ל-2,000 חברות בסדר גודל בינוני.



עוד עולה מהמחקר כי לאנשי עסקים, גברים לבנים, סיכוי רב יותר בקבלת תנאי אשראי מועדפים בהשוואה לנשים ובני מיעוטים ולו רק הודות לסיבה שיצרו רשת תקשורת עסקית-חברתית (נטוורקינג) עם מנהלים בבנק.



"נשים ובני מיעוטים בארה"ב מופלים בתחום זה, אף כיום, בהשוואה לגברים לבנים בגלל יתרונם הברור של האחרונים ביצירת אחווה גברית", אומר פרופ' אוצי.



לדבריו, שיעור הנשים המכהנות כמנהלות קשרי לקוחות הינו קטן ביותר בבנקים בארה"ב. במהלך 3 שנות המחקר, אחד הבנקים שנסקרו הגדיל את שיעור הנשים המכהנות בתפקיד מנהלות קשרי לקוחות מ- 3% לפני שלוש שנים ל-30% כיום על מנת לעודד נשים יזמות ליטול הלוואות מהבנק, והגדיל בכך את שיעור ההלוואות לנשים ב-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully