וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נותנים לכם ליהנות מצניחת הנפט: המס על הדלק עולה

הדי כהן

20.8.2015 / 12:29

מחיר הנפט משלים צניחה של 5.5% ביומיים האחרונים הודות לנתוני מלאים מפתיעים שפורסמו בארה"ב. אנליסטים: בקרוב המלאים יעלו עוד. הערכות: הנפט ימשיך לרדת, מחיר הבנזין בישראל יירד רק ל-6.28 שקלים לליטר

אילוסטרציה. ShutterStock
קידוח נפט/ShutterStock

מחיר הנפט ממשיך לרדת: החוזים העתידיים על הנפט נסחרים היום (ה') בירידת של כ-1%, סביב 40.4 דולר לחבית. מדובר בשפל של 6 שנים. הסיבה: עלייה מפתיעה במלאי הנפט בארה"ב בשבוע החולף.

אנליסטים מעריכים שמחיר הזהב השחור ימשיך לרדת ויחצה בקרוב מטה את רף ה-40 דולר לחבית. גם מחיר חבית מסוג ברנט (לפיו נקבע מחיר הדלק בישראל), מאבד 1.1% ל-46.8 ד' לחבית.

מחיר הנפט מסוג WTI נפל אמש ב-4.3% בעקבות פרסום מלאי הנפט בארה"ב. הנתונים הצביעו על עלייה של 2.6 מיליון חביות נפט בשבוע החולף, בניגוד לציפיות בשוק.

"בקרוב נראה ירידה בביקושים לנפט בארה"ב מסיבות עונתיות, בשל עבודות תחזוקה של בתי זיקוק, ולכן המלאים יעלו עוד", אמר אנליסט בבנק BNP פאריבה. "זה ללא ספק ישפיע על השוק".

אנליסטים מדגישים גם כי אופ"ק ממשיך להפיק נפט ברמות שיא. נתונים חדשים מראים כי סעודיה הגדילה את תפוקת הנפט היומית שלה ב-430 אלף חביות לרמה של 7.37 מיליון חביות. המשמעות: העולם מוצף בנפט, והמחיר נלחץ מטה.

בבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל מציינים גם את החשש מהאטה כלכלית בסין כגורם שמוריד את מחיר הנפט: "הפוקוס העיקרי בשוקי הנפט לאחרונה הוא סין. הפיחות שסין ביצעה ביואן גרר היחלשות של מטבעות רבים בשווקים המתעוררים". לפי האנליסטים, הפיחות הזה, שמשמעותו התחזקות הדולר, מחליש את הנפט בשל הקורלציה ההפוכה בין מחיר הנפט לשער הדולר.

מחיר הבנזין צפוי לרדת ב-10 אגורות לליטר - מס הבלו עולה

ובארץ, בכירים במשק הדלק מעריכים היום כי בחודש הבא ירד מחיר הבנזין ב-15 אגורות לליטר. ירידה זו תצטרף לירידה של 27 אגורות מחודש שעבר. מחיר הבנזין לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) עומד היום על 6.38 שקלים לליטר, וצפוי לרדת ל-6.28 שקלים לליטר מכיוון שצפוי גם עדכון של מס הבלו ב-5 אגורות, כך שהירידה תתקזז ותהיה רק 10 אג'.

הסיבה לירידת המחירים הצפויה נובעת מירידה דרמטית של מחיר הנפט בחודש האחרון. בחודשיים האחרונים איבד הנפט כשליש מערכו, ונסחר היום במחיר הנמוך ביותר מאז מרץ 2009.

כאמור, מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומדת היום על כ-46.8 דולר - ירידה של כ-18% מתחילת החודש. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עומדת על כ-40 דולר, ירידה של כ-20% מתחילת החודש.

נזכיר כי רק ב-4 ימי החודש האחרונים ייקבע מחיר הבנזין בחודש הבא, זאת בהתבסס על מחיר הנפט באותם ימים בבורסת הדלקים Lavera שבצרפת

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הנפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully