וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טד טרנר הפך למתנגד הגדול ביותר של סטיב קייס ב-AOL

סוכנויות הידיעות

1.10.2002 / 10:51

הונו של טרנר ניזוק בשל נפילה קשה במניית AOL מאז המיזוג עם טיים וורנר, והוא נאלץ לפטר עובדים בקרן הצדקה שלו

טד טרנר הפך למתנגד הגדול ביותר של סטיבן קייס, יו"ר AOL טיים וורנר , ואחד המבקרים הקשים ביותר של המיזוג בין אמריקה אונליין לבין טיים וורנר. טרנר, מבכירי חברת המדיה האמריקאית, היה בעבר תומך נלהב של קייס והמיזוג, אולם נפילה של 70% במניית AOL מאז המיזוג פגעה קשות בהונו, שהוערך בעבר ב-9 מיליארד דולר, ואילצה אותו לצמצם את פעילות הצדקה העניפה שלו, כך דיווח "ניו יורק טיימס".

קריאות להדחתו של קייס נשמעו בחודשים האחרונים בשל הבעיות הקשות שפקדו את חברת המדיה והאינטרנט. טרנר נשמע מתלונן רמות על קייס בפגישת הדירקטוריון של AOL ב-19 בספטמבר, דיווח "ניו יורק טיימס", ואמר כי הגיע זמנו של קייס לפרוש מתפקידו.

סטיבן קייס, מייסדה של אמריקה אונליין, הפך ליו"ר ענקית המדיה AOL-טיים וורנר לאחר שאמריקה אונליין רכשה את טיים וורנר. קייס היה נתון תחת לחץ כבד וביקורת בחודשים האחרונים בשל הידרדרות עסקיה של חטיבת האונליין. AOL-טיים וורנר איבדה את בכורתה כחברת המדיה הגדולה בעולם לטובת ויאקום, והנהלתה עברה טלטלה רבה בחודשים האחרונים.

בנוסף לקשייה העסקיים של החברה היא נתונה עתה תחת חקירת הרשויות בנוגע לחשדות לאי סדרים חשבונאיים, והיא עברה סדרה של שינויים בשורות ההנהלה הבכירה, כולל התפטרות המנכ"ל בינואר וסגנו של קייס בקיץ.

טרנר הוא בעל המניות הפרטי הגדול ביותר של AOL. הונו האישי ניזוק קשות מנפילת מחיר המניה, שכן הוחזק ברובו בצורת מניות. על טרנר נאמר כי הוא נוהג לבדוק את מחיר מניית AOL מדי שעה. טרנר, אחד מהפילנתרופים הגדולים בארה"ב, נאלץ לצמצם את פעילות הצדקה שלו בגלל ההפסדים. בשבוע שעבר פיטרה קרן טרנר שני שלישים מאנשי צוותה, והפסיקה לממן פרויקטים חדשים המיועדים לשנה הבאה.

AOL גם שוקלת למכור את קבוצות הספורט אטלנטה ברייבס ואטלנטה הוקס כדי לממן את חובותיה. קבוצות אלו היו פעם בבעלות טרנר, ומכירתן המתוכננת חורה לו, אומרים מקורבים.

טרנר היה תומך נלהב וחבר קרוב של קייס בתקופת המיזוג. אולם לאחריו, משגילה שתפקידו בחברה הממוזגת הופך סמלי, הלך והתרחק מג'רלד לווין, מנכ"ל טיים וורנר. בדצמבר 2001 אמר טרנר כי הצטער שמכר את טרנר ברודקסטינג לטיים וורנר, וכי היה מעדיף לרכוש את טיים וורנר ולפטר את לווין, במקום שהוא יפטר אותו.

עם חשיפת החשדות בדבר הונאה חשבונאית ב-AOL, זעם טרנר על האפשרות ש-AOL הטעתה את טיים וורנר ובעלי המניות. מנכ"ל AOL החדש, ריצ'רד פרסונס, שיכנע אותו לא להביע את התנגדותו לקייס בפגישת הדירקטוריון האחרונה. אולם לטרנר הוגשה מנת מרורים חדשה, בדמות ניסיון למזג את יציר כפיו, רשת CNN, עם ABC ניוז, במחיר שנראה לו נמוך מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully