וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "אני מפקפק בכך שהכבלים יחלו בכלל בביצוע הקמת תשתיות הטלפוניה"

ערן גבאי

1.10.2002 / 11:06

שר התקשורת ל-TheMarker: "אם יראו לי התחלת פעילות - אדחה פתיחת השוק לתחרות ל-2005"; "אני מצפה שבאוגוסט 2003 יפעילו הכבלים שירות טלפוני ויחברו מנויים"



"אני מפקפק בסיכוי שהכבלים יחלו בכלל בביצוע הקמת תשתיות הטלפוניה", כך אומר שר התקשורת, ראובן ריבלין, ל-TheMarker.



לפני כשבועים הודיע ריבלין על החלטתו לאמץ חלק מהמלצות ועדת קרול, שעסקה מזה מספר חודשים בגיבוש כללים לפתיחת שוק התקשורת הישראלי לתחרות.



ההשפעה האקוטית ביותר על המבנה העתידי של שוק התקשורת הישראלי היתה ונותרה סביב התנאים לפתיחת שוק הטלפוניה הפנים ארצית לתחרות. ועדת קרול המליצה לריבלין לפתוח את שוק השיחות הפנים ארציות לתחרות באוגוסט 2004 ולאפשר למתחרים חדשים לפעול בשוק מבלי שיהיו מחויבים במתן שירות אוניברסלי אלא יוכלו לבחור את האזורים בהם ירצו להתחרות. הוועדה המליצה, למעשה, שבזק וחברת הכבלים הממוזגת, שיהיו מחויבות במתן שירות ארצי מלא, ייהנו מעיכוב פתיחת השוק בשנתיים.



לעומת זאת, השר ריבלין החליט שלא לאמץ את ההמלצה בהקשר זה והודיע כי יבחן ב-1 באוגוסט 2003 את התקדמות פריסת שירותי הטלפוניה על ידי חברות הכבלים ואם יתברר לו שהכבלים מתקדמים בהיערכותן בהתאם לדרישה מהן, אזי הוא ישקול להאריך בשנה נוספת את פתיחת השוק לתחרות, כך שהוא יפתח בפני מתחרים חדשים רק ב-1 באוגוסט 2005.



במקביל הודיע ריבלין כי אם יתברר לו באוגוסט 2003 שתוכניות הכבלים אינן עונות על דרישותיו הוא יפתח את שוק הטלפוניה הפנים ארצית לתחרות תוך חודש ב-1 בספטמבר 2003. כמו כן, מבקש ריבלין לקבוע מנגנון פיצוי עבור בזק וחברות הכבלים מצד המתחרים החדשים שיפעלו בשוק מאחר שהן מחויבות במתן שירות לכל דורש.



ריבלין הסביר את קבלת ההחלטה בכך ש"ברור שקיים פחד שהכבלים יגישו בג"ץ בגין הדרישה מהן לשירות אוניברסלי. הכבלים מחויבים כתנאי למיזוגם להפעיל שירות טלפוניה ואנחנו צריכים לקבוע כללים שיאפשרו להן לעשות זאת".



השאלה הגדולה היא מהו אותו רף שחברות הכבלים אמורות לעמוד בו באוגוסט 2003. על כך אמר ריבלין, "די שיראו לי התחלת פעילות. אני מדבר על הפעלת שירות הטלפוניה במספר אזורים בתצורה דומה לזו של שירותי האינטרנט המהיר בחודשים הראשונים - חיבור של כמה אלפי מנויים בחודש. אם הדבר יתבצע - אאפשר דחיית פתיחת השוק בשנה נוספת".



שלוש חברות הכבלים הפועלות בשוק האינטרנט המהיר כ-6 חודשים גייסו עד היום כ-25 אלף מנויי אינטרנט מהיר - ממוצע גיוס של כ-4,000 מנויים בחודש.



בתגובה לשאלה אם החלטתו זו תעודד את הכבלים לפעול להקמת שירותי טלפוניה, אמר ריבלין, "כבר למדתי הרבה הפתעות בשוק התקשורת הישראלי". ריבלין אינו חושב שהחלטתו מגדילה את אי הוודאות בשוק התקשורת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully