וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרת הישוב נחלצת לעזרת מלונות הכשרה ומעניקה לה ערבות לגיוס חוב של עד 40 מ' ש'

אמיר טייג

1.10.2002 / 13:13

מלונות הכשרה תמכור לגורם שלישי אג"ח של החברה האם על מנת לעמוד בתשלום של 26.2 מיליון שקל לבעלי האג"ח שלה; העסקה תיחשב כהלוואת בעלים



חברת הכשרת הישוב נחלצת לעזרת החברה הבת מלונות הכשרת הישוב ומעניקה לה כ-40 מיליון שקל כהלוואת בעלים. ההלוואה תיעשה בדמות העברת אג"ח מסדרה 9 שהכשרת הישוב ערבה לו, לידי החברה הבת. מלונות הכשרת הישוב צפויה למכור אג"חים אלו לגורם שלישי ולרשום את האג"ח למסחר בבורסה.



למעשה, תהיה החברה האם ערבה לחובה של החברה הבת, שתישא היא בתשלומי הריבית והקרן. תשלומים אלו יועברו לידי הכשרת הישוב, אשר תעבירם לידי בעלי האג"ח. התשלומים ייחשבו כהחזר הלוואת הבעלים שמעניקה החברה האם לחברה הבת.



בסוף נובמבר 2002 חברת מלונות הכשרת הישוב צריכה לעמוד בהחזר חוב של 26.2 מיליון שקל לבעלי האג"ח שלה. לחברה אין בקופתה די מזומנים על מנת לעמוד בתשלום זה, לפיכך החברה האם העבירה לידיה אג"חים שהיא ערבה להם, בתקווה כי החברה הבת תוכל למכור אותם ביתר קלות, וכך לגייס את סכום הכסף הנדרש על מנת לעמוד בחוב שלה. מחברת מלונות הכשרת הישוב נמסר כי עדיין לא הגיעה להסכם עם צד שלישי שירכוש את האג"ח שהוקצה על ידי החברה האם.



מלונות הכשרת הישוב מחויבת למצוא רוכש לאג"ח שהוקצה עד תום נובמבר, מאחר שעד כה לא הצליחה לקבל התחייבות ממוסד בנקאי להעמיד לה הלוואה לצורך ביצוע תשלום כלשהו בגין התחייבויותיה.



בתחילת יולי השנה הודיעה חברת דירוג האשראי, מעלות, על הורדת דירוג איגרות החוב של חברת מלונות הכשרת הישוב מדירוג BBB לדירוג BB-. במעלות ציינו כי הורדת הדירוג להתחייבויות החברה נובעת מהמשך ההרעה בענף המלונאות, מצב אשר משפיע על המשך ההידרדרות במצבה הפיננסי של החברה. העסקה היום מעניקה למלונות אפשרות גיוס כסף נוסף על מנת לעמוד בהחזר האג"ח שלה, בערבות של החברה האם.



לאורך ה-5 שנים האחרונות רשמה מלונות הכשרת הישוב הפסד נקי, אשר הגיע לשיאו בשנת 2001 בה נרשם הפסד של כ-25.7 מיליון שקל, כאשר ברבעון החולף הפסידה מלונות הכשרה עוד כ-7.8 מיליון שקל. תפוסת בתי המלון של החברה עמדה בשנה החולפת על שיעור של כ-43%, מעט פחות משיעור התפוסה הארצי שעמד על כ-45%. המצב הקשה ביותר היה במלון המעיין בנצרת שם נרשם בשנה החולפת שיעור תפוסה של 4% בלבד, צניחה מהותית לעומת שיעור תפוסה של כ-40% בשנת 2000.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully