וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים לביהמ"ש: הפתרון של זאבי להארכת ההלוואות שניתנו לו לרכישת מניות בזק "גובל בחוצפה"

אסף ברגרפרוינד

1.10.2002 / 13:49

הבנקים טוענים כי מניות בזק אינן נכסים בעלי שווי כספי יציב; מבקשים מינוי כונס נכסים לתורך תפיסת המניות ומימושן



קוסורציום הבנקים, שהלווה לגד זאבי כ-733 מיליון דולר לשם רכישת מניות בזק מכייבל אנד וויירלס, הגיש היום את תגובתו להצעת זאבי שלא לפעול לתפיסת מניותיו ולהאריך את ההלוואות שניתנו לו בשלוש שנים בהן יפעל זאבי לגיוס הון באמצעות הנפקת אג"ח.



לפני מספר חודשים פנה קונסורציום הבנקים, באמצעות עוה"ד אלקס הרטמן ושירלי וולובלסקי, בבקשה להורות על אכיפת השעבודים הכלולים בשתי איגרות חוב בהן מחזיק הקונסורציום, שניתנו לו משתי חברות שבבעלות זאבי - זאבי תקשורת מימון וניהול וזאבי תקשורת אחזקות.



הקונסורציום, המובל ע"י בנק הפועלים, ובו נמצאים בנק לאומי, הבינלאומי, דיסקונט, מרכנתיל, אגוד והמזרחי, טען כי סכום החוב הכולל של זאבי בגין ההלוואות שניתנו לו עומד נכון להיום על 613.2 מיליון דולר, וכי בעקבות אי פירעון החוב יש למנות כונס מטעמם לצורך תפיסת המניות ומימושן.



זאבי הגיש, באמצעות עוה"ד אילן שביט ואייל רוזובסקי ממשרד צדוק ושות', תגובה ובה ביקש מביהמ"ש להפעיל את שיקול דעתו ולהימנע ממינוי כונס נכסים למניות, שכן מינוי שכזה אינו נדרש לשם הגנת זכויותיהם של הבנקים המוגנות כבר היום בדרך הולמת.



זאבי טען כי מינוי כונס נכסים יגרום נזק אדיר ובלתי הפיך לשווי חבילת המניות, ששוויה היום עומד על כ-451 מיליון דולר בלבד, שכן ברור לכל כי מניות בזק נסחרות כיום הרבה מתחת לשוויין הריאלי ומכירתן בידי כונס נכסים עלולה להביא לירידה נוספת בערכן.



כאמור, זאבי העלה הצעה לפתרון כלכלי אפשרי לבעיה, פתרון המבוסס על כך ששוויה הריאלי של החבילה שבידו נאמד בכ-700-800 מיליון דולר. עקרונות היסוד של הפתרון של זאבי קובעים כי ההלוואות שנתנו הבנקים לזאבי יוארכו לתקופה מוגבלת שלא תפחת מ-3 שנים.



בתקופת זו תנפיק זאבי תקשורת איגרות חוב למניות בזק במחיר קבוע מראש, ובאמצעותן תגייס כ-70% מיתרת ההלוואה לבנקים (כ-400 מיליון דולר) ותעביר את התמורה מהאג"ח באופן מיידי לבנקים לתשלום ההלוואה.



בתום אחת מהתקופות - תקופת הארכת ההלוואה או שנה מתום ביצוע ההפרטה - יבחר זאבי באחת משתי החלופות: לשלם לבנקים את יתרת ההלוואה ולפדות את איגרות החוב ולהיוותר כך עם המניות, או לחלופין, להעביר את המניות של בזק לידי הבנקים שיוכלו לבחור בין פידיון איגרות החוב והותרת המניות בידיהם או להעביר את המניות לידי בעלי איגרות החוב.



היום הגיבו הבנקים להצעתו של זאבי והודיעו כי הם דוחים אותה מכל וכל ומבקשים מביהמ"ש להורות על מינוי של כונס נכסים למניות. "הפתרון המוצע ע"י המשיבות גובל בחוצפה. המשיבות דורשות מהבנקים להאריך את ההלוואה בפרק זמן משמעותי ואינן מציעות לשלם ממקור חיצוני כלשהו את הריבית הצומחת לתקופת ההארכה על החוב", אומרים הבנקים.



עוד טוענים הבנקים כי אין בהצעת זאבי כל פוטנציאל רווחי עבור הבנקים וכי ההצעה אינה כוללת את הערבות האישית של גד זאבי בסך 30 מיליון דולר.



הבנקים טוענים גם כי מניות בזק אינן נכסים בעלי שווי כספי יציב וכי "השהיית מימושן עלולה לשחוק עוד חלק משוויין באופן שהבנקים לא יוכלו להיפרע ממימושן". הבנקים מדגישים כי סכום הריבית הנצברת על החוב הוא 3.7 מיליון דולר מדי חודש. הדיון בבקשת הבנקים קבוע לחודש זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully