וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדיונות של כ-1.3 מיליארד ש' מקרנות הנאמנות

רון שטיין

24.8.2015 / 13:07

גורם בכיר בשוק: "הפדיונות יימשכו יום יומיים, וההיסטריה שקיימת עתה שגורמת לדם ברחובות, לא תימשך יותר מדי. עכשיו הזמן לקנות". "עכשיו הכדור אצל הנגידה קרנית פלוג - נראה מאיזה חומר היא קורצה"

הנגידה קרנית פלוג  בוועידת רוה"מ, אוקטובר 2013. דרור עינב
קרנית פלוג/דרור עינב

הכותרות המבהילות לגבי שוקי המניות בארץ ובעולם משפיעים על הציבור הרחב ומגיעות בראש ובראשונה אל שוק קרנות הנאמנות שספג אתמול פדיונות שעל פי הערכות גורמים בענף הסתכמו אתמול (א') בכ-500-700 מיליון שקל ושנמשכים היום (ב') עם פדיונות שעשויים להצטבר לכ-1.3 מיליארד שקל ברמה ענפית.

לפי שעה אין עדיין נתונים רשמיים בנושא, ואולם ככל הידוע, הפדיונות נרשמו בקרנות מנייתיות, כצפוי, אך ממש לא רק בהן. לדברי גורמים בשוק קרנות הנאמנות נרשמו פדיונות גם בקרנות מעורבות ואפילו בקרנות אג"חיות יש פדיונות. נציין כי אתמול, יום א', לא היה מסחר בקרנות חו"ל, והפקודות שניתנו אתמול חיכו ומבוצעות היום, וזהו חלק מההסבר לגידול ביחס לאתמול.

לדברי גורם בכיר בשוק קרנות הנאמנות, הודות למצב בשווקים בימים אלה "קיבלנו המחשה, בפעם המיליון, שגם במניות יש סיכון. כבר תקופה ארוכה שרבים בשוק מדברים על כך שיש להגדיל את רכיב המניות בתיקי ההשקעה כי הסיכון באג"חים גדול יותר. אבל, הנה ראינו וגילינו שוב שיש סיכון גם במניות והוא יכול לבוא מכל הכיוונים".

עם זאת, אותו גורם מעריך כי "הפדיונות יימשכו יום יומיים, וההיסטריה שקיימת עתה, שגורמת לדם ברחובות, לא תימשך יותר מדי. עכשיו הזמן לקנות", תוך שהוסיף כי "עכשיו הכדור אצל הנגידה, ד"ר קרנית פלוג, ונראה ממה היא קורצה".

- ומה לגבי שוק תעודות הסל? פדיונות פחותים, שאינם דרמטיים בראיית השוק כולו.

"יום ראשון הוא יום יותר רגוע בדרך כלל. אתמול לא היה כה רגוע", אומר לנו גורם בכיר בשוק זה. על פי הערכות בשוק, היו אתמול בענף זה פדיונות של כ-170-200 מיליון שקל. על פניו לא מדובר בדרמה גדולה, משום שמדובר בפדיונות שהיוו פחות מ-0.2% משוק תעודות הסל כולו, שסך הנכסים המנוהל בו מסתכם בכ-113 מיליארד שקל.

עם זאת, בשוק תעודות הסל מספרים שהפדיונות נמשכו גם היום כשנכון לשעות הבוקר היו בענף פדיונות בהיקפים מצרפיים של כ-120 מיליון שקל לערך, כך שהיקף הפדיונות המצרפי היום עלול להצטבר לכ-200 מיליון שקל. הפדיונות בתעודות הסל נרשמו בתעודות בישראל ובחו"ל, בעיקר, כצפוי, בתעודות עוקבות מדדי מניות.

  • עוד באותו נושא:
  • תעודות סל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully