וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ פוקס קידס הגיש לממונה על ההגבלים העסקיים תלונה נגד ערוץ הילדים

רוני קורן-דינר

1.10.2002 / 14:31

טוען כי נגה תקשורת, המפעילה את ערוץ הילדים, מטרפדת התקשרויות בין פוקס קידס לגופים שונים



ערוץ פוקס קידס ישראל פנה לממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, בבקשה להפעיל את סמכותו ולהכריז על ערוץ הילדים (ערוץ 6) כעל מונופול בתחומו, ובבקשה למתן הוראות להגנה על התחרות בשוק הטלוויזיה לילדים.



במכתב, אשר עותק ממנו נשלח במקביל גם ליו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין,
דורית ענבר, נטען כי ערוץ הילדים "פועל בדורסנות" בכדי לסגור בפני מתחרהו העיקרי, ערוץ פוקס קידס, אפשרויות לשיתופי פעולה תוכניים ושיווקיים עם גופים שונים - ובכך מנצל לכאורה את המעמד שרכש במשך 12 שנים בהן זכה לבלעדיות בשוק הטלוויזיה לילדים.



במכתב מפרט ערוץ פוקס קידס מספר פניות פורמליות שנעשו מטעמו לגופים ציבוריים (עיריות, משרדי ממשלה) ולגופים פרטיים, על מנת לקיים שיתופי פעולה בתחום התוכן, היצירה והשיווק בטלוויזיה לילדים. רובן המכריע של פניות הערוץ נענו בשלילה על ידי אותם גופים, שהשיבו כי נדרשו ע"י ערוץ 6 לעבוד עמם בבלעדיות ולא לשתף פעולה משום סוג עם ערוץ אחר הפונה לאותו קהל יעד.



לדברי פוקס קידס, המקרה הבולט ביותר התרחש לאחרונה, כאשר מארגני הפסטיגל הפרו לכאורה התקשרות חתומה עמם. לטענתם, ברגע האחרון חזרו בהם מארגני הפסטיגל, לאחר שלדבריהם קיבלו איומים מפורשים מערוץ הילדים שלא לשתף פעולה עם ערוץ פוקס קידס בשום אופן, אחרת מנחי הפסטיגל לא יורשו לקחת חלק בשידורי ערוץ הילדים.



לטענת פוקס קידס, התנהגותו של ערוץ הילדים עומדת בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים ולתחרות החופשית וכן פוגעת בפלורליזם האמנותי והתרבותי המעוגן בסעיפי חוק הבזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully