וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום תנודתי ביותר בוול סטריט ננעל בירידות של עד 4%

נדב נוימן

24.8.2015 / 23:11

בורסת שנחאי קרסה 8.5%; לונדון בשפל של שנתיים וחצי. הנפט נסחר סביב 39 דולר לחבית."מגדל הקלפים שראשיתו בבועת אשראי נדל"ני ופרטי והמשכו במחיקת כל רווחי הבורסה הסינית ב-2015, כבר החל להתמוטט"

סוחרים בבורסה בוול סטריט בניו יורק, אוגוסט 2014. AP
סוחרים בבורסה בוול סטריט בניו יורק, אוגוסט 2014/AP

הטלטלה בשווקים נמשכת. המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות חדות בסיומו של יום תנודתי ביותר. זאת, לאחר שבורסת שנחאי קרסה 8.5% והנפט נמצא בשפל של 6.5 שנים. מדד הנאסד"ק צנח בפתיחה בכ-8.7%, לאחר מכן התחזק עד לירידה של 0.4% אולם בסיום ננעל בירידה חדה של יותר מ-3%, במקביל לירידות גם בשאר המדדים המובילים.

באסיה, כאמור, ננעל המסחר בירידות שערים חדות בהובלת הבורסה בשנחאי, והבורסות באירופה נפלו בחדות גם כן. המשקיעים במזרח ברחו לנכסים בטוחים יותר - מכרו מניות וקנו אג"ח ממשלתיות וין יפני. המדד האזורי Asia Pacific ללא הניקיי היפני נפל לשפל של 3 שנים. בורסת שנחאי ננעלה בשפל שלא נראה מאז מארס השנה.

בניסיון להרגיע את השוק, ניסיון שנכשל לעת עתה, הממשל הסיני הודיע אתמול כי בפעם הראשונה הוא מאפשר לקרנות הפנסיה המקומיות להשקיע בשוק המניות. מהלך שכזה מהווה פוטנציאל לכך שמאות מיליארדי יואן יוזרמו לשוק המניות הסיני וישיבו את אמון המשקיעים.

על פי החלטת הממשל, קרנות הפנסיה יוכלו להשקיע עד כ-30% מהשווי נטו של הנכסים המנוהלים שלהן (או כ-100 מיליארד דולר) בשוק המניות המקומי. לפני כן, קרנות הפנסיה הסיניות יכלו להשקיע רק בפיקדונות הבנקאיים ואג"ח הממשלתיות.

ליאור פאוסט, מנהל דסק ספוט מט"ח-מט"ח בלאומי שוקי הון, טוען כי "אם אחרי הפיחותים האגרסיביים ביואן, הורדת הריבית בסין, הורדת חובת הנזילות לבנקים והזרמת מיליארדים כדי לתמוך בשווקים, הבורסה בסין יורדת יותר מ-10% במהלך יום המסחר הראשון של השבוע, הדבר אומר שהשווקים איבדו את האמון ביכולתו של הממשל הסיני להכיל את המשבר, ומגדל הקלפים שראשיתו בבועת אשראי נדל"ני ופרטי והמשכו במחיקת כל רווחי הבורסה הסינית ב-2015 בתוך שבוע, כבר החל להתמוטט".

כלכלני ברקליס מאמינים שסין יכולה להחזיר את האמון. "בעוד הצמיחה הסינית מדאיגה בהקשר לצמיחה הגלובלית, אנחנו עדיין מאמינים שלרשויות הסיניות יש את היכולת להכיל את הסיכונים. גם הבנקים המרכזיים האחרים עדיין תומכים מאוד".

לוח המאקרו בארה"ב היה ריק היום.

לאור הצניחה במחירי הנפט - החוזים על נפט מסוג WTI נפלו מתחת ל-39 דולר לחבית - מניות האנרגיה ריכזו עניין. נציין את שברון ( 72.94 -3.72% ) ואקסון מובייל ( 69.3 -.92% ) .

אפל ( 103.65 -2.00% ) נכנסה ביום שישי לטריטוריה של שוק דובי והיום רשמה בפתיחה ירידה חדה מאוד ובמהלך המסחר נסחרה בעליות. גם אינטל נסחרה בתנודתיות גבוהה .

גם שאר מניות הטכנולוגיה הגדולות צנחו ביום שישי: מיקרוסופט ( 41.71 -3.16% ) , פייסבוק ( 82.42 -4.23% ) וגוגל ( 621.37 -3.52% ) , בין היתר והן נסחרו היום במחזורים גדולים ותנודתיות גבוהה וסגרו בירידות.


עדכון ראשון 16:39

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully