וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעה ייצוגית על סך כ-13 מיליארד שקל כנגד פלאפון

אמיר הלמר

1.10.2002 / 14:51

בית המשפט דחה טענות כי פלאפון ניצלה לרעה כוח מונופוליסטי וקבע כי אינה מנהלת עסק של ביטוח אלא מספקת שירות תיקונים וזכאית לגבות מע"מ בגין שירות זה

שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, דרורה פלפל, דחתה היום את בקשתם של שמעון שאבי ואבינועם ברילנט לאשר תביעה שהגישו כנגד חברת פלאפון כתביעה ייצוגית בסך של כ-13 מיליארד שקל.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אמנון וינר ויוסף אהרונסון, נטען כי פלאפון גובה פרמיות ביטוח מופרזות ותשלום מופרז בעד דמי מנוי חודשיים, דמי חיבור לקו, תא קולי, שיחה ממפעיל למפעיל, שיחות נכנסות בחו"ל, שיחה מזוהה ומכשירי דיבורית. כמו כן, טענו התובעים כי חברת פלאפון חייבה אותם במע"מ שלא כדין בגין ביטוח למכשירי הסלולר, בשעה שעל פי הדין אין כל חבות במע"מ בגין שירותי ביטוח.

בקשתה של פלאפון לדחות את התביעה על הסף נדחתה על ידי ביהמ"ש. בעקבות החלטה זו הגישה פלאפון באמצעות עוה"ד רון ברקמן ואסנת גזל ממשרד ברקמן וקסלר סהר בלום ושות' את תגובתה לתביעה וטענה כי אין בה ממש.

בית המשפט קיבל את טענותיה של פלאפון וקבע כי מחיריה לא היו מופרזים וכי כחלוצה בשוק הסלולרי בישראל נאלצה החברה להשקיע בשנים הראשונות סכומי עתק בבניית השוק, שהיה בתולי וחדש, ובהחדרת המוצר. זוהי משימה יקרה, קבעה השופטת, ולכן הגיוני שבתקופה ראשונה זו יהיו מחירי הספק גבוהים יותר.

בית המשפט דחה את הטענות כי פלאפון ניצלה לרעה כוח מונופוליסטי. כן קבע בית המשפט כי פלאפון אינה מנהלת עסק של ביטוח אלא מספקת שירות תיקונים הנלווה לשירות העיקרי, שאינו פטור ממע"מ. בית המשפט חייב את המבקשים לשלם לפלאפון 50 אלף שקל הוצאות משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully