וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצרים בהתאמה אישית: הצרכנות המודולרית תופסת תאוצה

מיכל רז-חיימוביץ'

25.8.2015 / 8:15

טבעת יהלום, משקפיים, נעליים, שעון ואפילו מכונת קפה - יותר ויותר חברות מאפשרות לצרכנים להתאים לעצמם את הפריטים וגם לשנות ולגוון אותם באמצעות פריטים מודולריים. התוצאה: קונים פחות ומקבלים יותר

מוצרים מודולרים. גלובס
מוצרים מודולרים/גלובס

יש להניח כי לרוב הנשים יש יותר מתיק אחד בארון, ולרוב מרכיבי המשקפיים יש יותר מזוג משקפיים אחד. הרצון לגוון את המראה האישי או את עיצוב הבית מתאים לעידן השפע שבו אנו חיים, המתאפיין בהיצע אדיר, תחרות עזה ושחיקת מחירים.

אלא שבמקום לקנות הרבה, אפשר לעשות את זה אחרת: הכירו את הצרכנות המודולרית שתופסת תאוצה בכל העולם. סוג כזה של צרכנות נותן מענה לא רק לדחף לגוון אלא גם לצורך בקיימות והגנה על הסביבה: קונים מוצר בסיס ומגוונים אותו באמצעות חלקים נשלפים/משתנים. כך לא רק חוסכים בהוצאות אלא גם חוסכים מהסביבה את ההשלכות של קנייה בכמויות גדולות ושל ייצור מוצרים זולים בעלי אורך חיים קצר.

ממכונת קפה ועד משקפיים - אילו מוצרים מודולריים אפשר לקנות היום?

משקפיים: רואים רחוק, רואים צבעוני

JUST

הרעיון של המסגרות eye fashion JUST שמציעה החברה הישראלית פייר מרקטינג הוא לאפשר למרכיבי המשקפיים לגוון את המראה לאלפי אפשרויות. לפני 5 שנים השיקה החברה רעיון של מסגרת משקפיים עם מוטות מתחלפים. חודשיים אחרי ההשקה, כשהמכירות הגיעו להיקף גבוה מהמתוכנן, הבינו שיש ביקוש לרעיון. כיום החברה משווקת בגרמניה, הולנד, איטליה, צרפת, אוסטרליה וקנדה. העיצוב ישראלי והייצור נעשה בקוריאה. החידוש האחרון הוא מסגרת שניתן לרענן ולגוון בקלות באמצעות החלפת החלק העליון או התחתון בגוון אחר מתוך המבחר.

היצע הגוונים והצורות כולל עשרות מסגרות ומעל ל-300 מוטות בסוגים שונים (כל סוג מגיע ב-5-7 גוונים).

■ מחירים: מחיר המסגרת לא נמוך ועומד על שקל למסגרת עם מוטות מתחלפים (כולל זוג מוטות נוסף להחלפה), כאשר כל זוג מוטות עולה 250-300 שקל כאשר מסגרת שמתחלפת לגמרי תגיע לכ-1,700 שקל (כולל זוג מוטות נוסף להחלפה). המחיר אינו כולל עדשות ראייה.

"אנחנו לא מתחרים במסגרות שעולות 100- 200 שקל", אמרה סיגל יוסף-כהן, "החומרים מהם עשויים המסגרות הם איכותיים במיוחד, חומר ה-TR90 שממנו עשויים המוטות והמסגרות מגיע משווייץ, והצבעים מגיעים מגרמניה והייצור מתבצע בקוריאה מה שכידוע היום מהווה ערובה לאיכות - כל זה מחושב במחיר הסופי. צרכנים שקונים את המשקפיים שלנו מחזיקים בהם לאורך שנים, ומקבלים מענה לצורך לחדש ולהתחדש ולהתאים את גוון המשקפיים לבגדים גם ברמה היומיומית", היא אומרת, ומוסיפה: "לצד החלפת המוטות או המסגרת היתרון הגדול שלנו באמת הוא הנוחות בשל שימוש במתכות קלות משקל במיוחד". כחלק מהאג'נדה השיווקית של החברה, מוצריה נמכרים בחנויות אופטיקה פרטיות בלבד ולא ברשתות, והם אינם נמכרים אונליין.

Full Spot

ב-Full Spot מוצעים משקפי שמש אינם נמכרים כפריט מוגמר אלא כתרכובת לפי הטעם מתוך החלקים המרכיבים את המוצר הסופי: בוחרים את גוון העדשות (שחור, מטאלי או בצבעים שונים), את מבנה המסגרת ואת הגוון הרצוי, את גוון הידיות ועוד. כשנמאס, אפשר להחליף חלק אחד או יותר ולשנות את העיצוב.

■ מחירים: טווח מחירי משקפי השמש הוא 275-325 שקל. מחיר לחלקים: עדשות: 100-145 שקל, מחיר המסגרת: 130 שקל, מחיר ידיות/מוטות: 45-70 שקל. מחיר למוצר מוגמר - כ-300 שקל.

אוקלי

גם ספורטאים יכולים לגוון: מותג המשקפיים אוקלי מציע משקפי ריצה/אופניים הכוללים מנגנוני החלפה של חלקים שונים: מוטות המשקפיים (כולל אורך), ועדשות בגוונים ובמידת כהות לשם התאמה לפעילות הספורטיבית. העדשות והמוטות ניתנים להחלפה ידנית.

■ מחירים: מחיר למשקפיים - 900-2,000 שקל. עדשות - 400-600 שקל.

30% ממחיר המשקפיים הוא המחיר למוטות נוספים (כלומר אם מחיר המשקפיים הוא 1,000 שקל, מחיר המוטות יעמוד על 300 שקל).

מוצרים מודולרים. גלובס
מוצרים מודולרים/גלובס

נעליים: נעל לכל יום

Galibelle

מותג הנעליים הברזילאי Galibelle מציע מגוון סנדלים מודולריות: הרעיון הוא שקונים את הסוליות ואת הרצועות בנפרד. מבחר הסוליות עצום - שטוחות, על עקבים, בכל מיני גבהים ובכל מיני גימורים, חלקן משעם (ועל כן הן קלות משקל) וחלקן בגימור של ציפוי עור בגימור של ציפוי סאטן, בטקסטורה של פסים צבעוניים או בגוון חלק. לכל אחד מהבסיסים מתאימים רצועות שניתן להרכיב במצב של הצלבה או שתי רצועות מקבילות. הרצועות מגיעות במידות (מ-S עד XL) והן מתפרקות ומורכבות בקלות באמצעות כפתורים הממוקמים בצידי הנעל. וכך, במקום להחזיק בכמה זוגות נעליים בארון: מחזיקים בזוג אחד שבקלות משתנה לפני מצב הרוח או הבגד. לחורף יוצעו מגפיים קצרים שניתן להאריך באמצעות תוספת תואמת. את הסנדלים ניתן למצוא בחנות המותג בקניון אייס מול אילת, לאחר הקנייה ניתן להזמין רצועות הנשלחות בדואר.

ומה באשר לנוחות? בדיקה מגלה שמדובר בסנדלים נוחים מאוד שמאפשרים הליכה ממושכת.

■ מחירים: מ-100 שקל לדגם של סנדלים שטוחים ועד 350 שקל (כולל סט אחד שלרצועות). מחיר לרצועות: 40-100 שקל. המבחר מאפשר לייצר יותר מ-100 קומבינציות בכל דגם.נעל לכל יום

מכונת קפה: לא רק שחור

נספרסו

אם אתם משתעממים מהר גם ממוצרי החשמל שעל השיש במטבח, גם לכך נמצא פתרון שלא מצריך קנייה של מוצר מחדש. קחו למשל את מכונת הקפה. לאחרונה השיקה נספרסו מכונת קפה מדגם פיקסי קליפס שהרעיון בה הוא החלפת הפאנלים לפי מצב הרוח. המגוון כולל 15 פאנלים (קליפסים) בצבעים ובטקסטורות שונות בהם למשל מבד ג'ינס, כיתוב של ערים גדולות בעולם (כולל תל אביב), חגיגת צבעים, גוונים חלקים ועוד. הפירוק וההרכבה של הפאנלים מתבצע בפשטות יחסית (מפרקים את הקליפים באמצעות מפתח מיוחד שמגיע עם המכונה) כך שאם אתם ביום אדום, יום לבן או במצב רוח ליום שחור, מכונת הקפה שלכם תזרום אתכם.

המכונה מפיקה קפה באמצעות קפסולות נספרסו, ויתרון נוסף שלה הוא הגודל הקומפקטי (11 ס"מ רוחבה).

■ מחירים: מחיר המכונה, כולל שני קליפים להחלפה (בגוונים אדום-לבן או שחור-צהוב) - 900 שקל. מחיר לערכה של קליפים - 100-250 שקל. לחובבי משקאות אספרסו עם חלב ניתן לשלב מקציף חלב חיצוני, כך שמחיר המכונה כולל המקציף יהיה כ-1,300 שקל. בתקופת החגים מציעה החברה מבצע של 200 שקל החזר לרכישת קפסולות ואביזרים.

מוצרים מודולרים. גלובס
מוצרים מודולרים/גלובס

תיקי יד, שעונים וטבעות: להתאים את השעון לתיק

Full Spot

לאחרונה נחת בישראל מותג האופנה Full Spot המושתת כולו על רעיון המודולריות. החברה האיטלקית מציעה קונספט מעניין בתיקי יד של המותג O BAG. התיקים עשויים כולם מבד פלסטיק ידידותי לסביבה (פולימר יצוק בשם EVA) והם מוצעים במגוון גדול של צבעים ושל גדלים: מתיקי צד ועד תיקי יד. בעת הקנייה בוחרים ראשית את התיק הרצוי (גודל וצורה), ולאחר מכן בוחרים את ידיות האחיזה מתוך המגוון: עשויות מחבל או מבד, קצרות או ארוכות, במבחר צבעים וטקסטורות.

בשלב הבא אפשר להוסיף בד שיהווה את החלק הפנימי של התיק (בטנה), בדומה לגוון ידיות או בגוון שונה: חלק או פרחוני למשל. אלמנטים אחרים כוללים תוספות, למשל של שכבת פרווה סינתטית. בכל מקרה, ניתן לרכוש כל חלק בנפרד כדי לשנות את המראה של התיק בכל עת.

■ מחירים: טווח מחירי התיקים עומד על 280-820 שקל (כולל סט מלא); מחירי ידיות להחלפה - 85-150 שקל; מחירי בטנה 80-140 שקל; אקססוריז וקישוטים: 100-320 שקל; מחיר גוף התיק (ניתן להחליף ולהשאיר את יתר האלמנטים) - כ-200 שקל.

מוצר אחר של החברה, שעון O clock, נבחר כלאחר כבוד ל"מתנת השנה" מטעם הארגון האנגלי The Giftware. בדומה לתיקים, רצועות השעונים עשויים מאותו פולימר והם ניתנים להחלפה מתוך מגוון צבעים וטקסטורות.

■ מחירים: מנגנון השעון עולה 100-125 שקל ומחיר כל רצועה להחלפה: 60 שקל.

TISSOT

מותגי שעונים נוספים מציעים לרכוש שעון עם סט רצועות להחלפה: כמו המותג TISSOT המציע את סדרת השעונים הספורטיביים קוויקסטאר לוגאנו המגיעים עם רצועות העשויות מבד (ב-3 גוונים) להחלפה. מחיר השעון: 1,700 שקל.

תכשיטי BLOOM

גם לחובבות היהלומים שמתקשות לבחור או שאוהבות לשנות יש אופציה לגוון: בבית תכשיטי BLOOM מציעים טבעת זהב עם ראש המשובץ ביהלומים. ניתן לרכוש את הטבעת עם שני ראשים, האחד בשיבוץ יהלומים שחורים והשני בשיבוץ יהלומים לבנים, ולהחליף בין השניים.

■ מחירים: 10,000 שקל לטבעת מ-18 קראט זהב הכוללת שיבוץ יהלומים. מחיר לראש יהלומים מתחלף: 12,000 שקל ליהלומים שחורים, 20,000 שקל ליהלומים לבנים.

מוצרים מודולרים. גלובס
מוצרים מודולרים/גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully