וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TTI לא חתמה על אף עסקה חדשה ברבעון השלישי; תדווח על הפסד של 3.6-4.4 מ' דולר ברבעון; תפטר 40 עובדים

גתית פנקס

1.10.2002 / 12:59

הנפילה במניה בישרה את הבאות - אחרי 5.5 שנים של עקיפת תחזיות ההכנסות יהיו ברבעון השלישי 11.5-12.5 מיליון דולר; מאיר ליפשס: אני מאוכזב מהתוצאות, מקווה לשוב לרווחיות ברבעון הבא



הירידות החדות במניית טי.טי.איי הישראלית בתקופה האחרונה, שהשיבו את המניה לרמות של אמצע 1999 ולשווי שוק של כ-80 מיליון דולר - היו עשן שבישר על בוא האש. האש היא אזהרת רווח קשה ביותר שמפרסמת היום החברה, לראשונה בתולדותיה, ולאחר 5.5 שנים של עקיפת תחזיות מתמדת. למעשה, החברה שבה להפסדים לראשונה בחייה הציבוריים ואף הודיעה על פיטורי 40 עובדים.



יום לאחר סיום הרבעון השלישי, TTI, העוסקת בפיתוח ומכירת תוכנות לניהול יעיל של רשתות תקשורת טלפונית - משחררת הודעה קשה לוול סטריט: הכנסותיה של TTI טלקום ברבעון השלישי של השנה יהיו 11.5-12.5 מיליון דולר - זאת, לעומת תחזית ממוצעת בוול סטריט להכנסות של 22 מיליון דולר. כלומר, פספוס של 48%-43% של התחזיות. ברבעון השני של השנה החברה דיווחה על הכנסות שיא עבורה, של 19.2 מיליון דולר.



"כל ההכנסות שלנו ברבעון השלישי מקורן בעסקות ופרויקטים קיימים", אומר היום מאיר ליפשס, מנהל העסקים הראשי של החברה, "אנחנו ממשיכים לראות ביקוש למוצרים שלנו אבל שוק הטלקום הוא בנסיגה. אופרטורים גדולים וגם בינוניים הקטינו את ההשקעות שלהם בתשתיות, וזה גרם לנו לא לחתום על שום עסקה חדשה במהלך הרבעון".



היום מובן ש-TTI אינה עמידה כלל למשבר, וכי הוא הגיע אליה בעוצמה חזקה ביותר וקצת באיחור. האינדיקטור המרכזי היה הנפילה המדהימה במניה: TTI קרסה בספטמבר בכ-40%, והמניה נסחרת מתחת ל-7 דולרים. במובן מסוים, אולי דווקא פרסום האזהרה הרשמית כעת יוכל להקל על המניה - כך לפחות סבורים בגולדמן סאקס.



בשורה התחתונה מתגלה קריסה, כאשר השורה צבועה באדום בוהק: TTI מציינת כי הפסדיה הנקיים ברבעון השלישי יהיו 3.6-4.4 מיליון דולר או 31-38 סנט למניה. זוהי מכה כואבת במיוחד, שכן התחזית הממוצעת היתה לרווח של לא פחות מ-35 סנט למניה. ברבעון הקודם החברה דיווחה על רווח של 5.1 מיליון דולר (42 סנט למניה) ועל רווח תפעולי של 4.4 מיליון דולר.



"ההידרדרות הנוספת בהשקעות ההון של חברות הטלקום, בשילוב עם התארכות מעגלי המכירות והעיכוב בקבלת ההחלטות של ספקיות השירותים, הובילו לכך שהחוזים שקיווינו שייסגרו ברבעון השלישי נדחו לרבעון הבא", אמר ליפשס, "אנחנו נותרים אופטימיים בסגירת החוזים הללו בטווח הקרוב", הוסיף.



יצוין, כי בסיום הרבעון השני, ובניגוד גמור להרגלה, לא סיפקה TTI בעצמה מספרים מדויקים לגבי הרבעון השלישי. יחד עם זאת, היא סיפקה מספר נתונים: יש לה צבר הזמנות ליתרת השנה ובנוסף היא עובדת על 6 חוזים שהפוטנציאל שלהם הוא 15 מיליון דולר מלקוחות חדשים ו-10 מיליון דולר מעדכון גרסאות, שירותים ותמיכה. מדובר בפוטנציאל הכנסות של 25 מיליון דולר, שבחלקו קיוותה החברה להכיר ברבעון השלישי, אולם לא הצליחה לחתום על אף אחד מהם.



לדבריו, כל אותם פרויקטים בהם החברה היתה מעורבת ברבעון האחרון עדיין לא נסגרו ולא התקבלה בהם שום החלטה. "יש לנו מספר גדול של פיילוטים, כולל עם חברות ענק בצפון אמריקה ואנחנו אופטימיים", אמר ליפשס.







גם בכל הנוגע לרבעון הרביעי TTI אינה חברת בשורות: החברה מעריכה כי תדווח על הכנסות של 16-19 מיליון דולר. בשורה התחתונה, החברה מאמינה כי תחזור לרווחיות של 1-3 מיליון דולר או 8-24 סנט למניה. וכך, בשנה כולה החברה מקווה לדווח על הכנסות של 64.9-68.9 מיליון דולר עם רווח נקי של 6-8.9 מיליון דולר או 50-74 סנט למניה. התחזית המקורית של TTI היתה להכנסות של 80-83 מיליון דולר ורווח של 1.39-1.43 דולרים למניה (16.5-17.1 מיליון דולר) - רחוק מאוד מהמספרים הנוכחיים.



ליפשס: "אנחנו בהחלט מקווים להביא את המספרים של הרבעון הרביעי, אבל מבצעים הערכה זהירה ביותר. השוק יותר חלש, ולכן קיים סיכוי שלא נצליח להגשים את השאיפות שלנו, אבל נתנו מספר ריאלי מבחינתנו".



החברה הודיעה אף על פיטורי 6% מכוח האדם (40 עובדים), בכל המחלקות שלה, כמו גם על קיצוץ שכר שאת פרטיו המדויקים לא מסרה. החברה אינה מעריכה כי תיאלץ לרשום הוצאות חד פעמיות בעקבות הפיטורים הללו. "אני מאוכזב מהתוצאות ובעיקר כואב את העובדה שצריך לפטר עובדים, ולשלוח אותם הביתה למרות הידיעה ששוק ההיי טק הוא כזה שלא בטוח שיוכלו לקבל בו עבודה", אומר ליפשס.



בצעד מוכיח אמון יחסי, החברה אף הודיעה כי תים מחשבים, החברה האם שלה, רכשה בשוק 473.2 אלף מניות של TTI (4%), כך שהיא מחזיקה כעת ב-43% מהחברה.



את תוצאותיה הכספיות המלאות תפרסם החברה ב-12 בנובמבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully