וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40% מהשיחות ברשת ה-1X של פלאפון שהושקה אתמול - נותקו

ערן גבאי

1.10.2002 / 14:12

פלאפון: אתמול ב-18:00 התגברנו על התקלות והרשת פועלת כעת ללא כל תקלה; נטישת הלקוחות ברבעון השלישי דומה לזו שברבעון השני

רשת ה-1X החדשה של פלאפון שהושקה אתמול לראשונה באזור ירושלים סבלה בשעות הראשונות להפעלתה מניתוקי שיחות בהיקף של כ-40% - כך נודע ל-TheMarker.

גיל שרון, המשנה למנכ"ל פלאפון, אומר בתגובה שהשעות הראשונות להפעלת השירות היו קשות ולוו בתקלות, אך כבר משעה 18:00 התגברו בחברה על התקלות והרשת פועלת כעת ללא כל תקלה.

למעשה, הורידה אתמול פלאפון את כל האתרים של מוטורולה בסביבת ירושלים, המשרתת עשרות אלפי לקוחות פלאפון, והחליפה אותם באלה של נורטל. כמו כן, החליפה החברה את המתג המרכזי באזור זה.

נורטל כבר החלה לעבוד על האזור השני בו תושק הרשת - אשדוד-ראשון לציון - ובאזור זה תעלה הרשת בתוך חודש עד חודש וחצי.

האזור השלישי בו תיפרס הרשת יהיה אזור תל אביב וגוש דן שצפוי להסתיים בפברואר 2003, ועד סוף הרבעון הראשון של 2003, אומרים בפלאפון, תושק הרשת גם באזור חיפה.

רשת ה-1X תאפשר העברת קול ונתונים באיכויות ובקצבים גבוהים בהרבה מאלה שהתאפשרו עד כה - ותוכל להגיע לקצבי עבודה של 144 קילו ביט בשנייה.

עם השלמת פריסת הרשת יוכלו לקוחות פלאפון להעביר תמונות צבע, אנימציות, קטעי וידיאו, להוריד ולקבל קובצי מוסיקה באיכויות גבוהות יותר, להפעיל משחקים אינטרקטיוויים ולגלוש באינטרנט באמצעות מכשיר הפלאפון שלהם בקצבים גבוהים יותר. פלאפון משקיעה בהקמת הרשת יותר מ-150 מיליון דולר.

הכנסות פלאפון ממכירת ציוד קצה, שהסתכמו ברבעון השני של השנה בכ-120 מיליון שקל - גבוה בהרבה מזה של המתחרות, צפויות ככל הנראה לעלות עקב כניסת המכשירים החדשים לרשת פלאפון החדשה ושדרוג מכשירים למנויי החברה. כמות שדרוגי המכשירים בפלאפון נאמדת בקרוב ל-100 אלף מכשירים ברבעון.

שרון מציין שהגידול בהיקף מכירת ציוד הקצה הוא אבולוציוני, ולמעשה פלאפון הגדילה מיולי 2001 עד יולי 2002 את ההכנסות החודשיות שלה ממכירת ציודי קצה פי שלושה, ליותר מ-30 מיליון שקל בחודש.

שרון מעריך שהגידול יואץ לאור כניסת המכשירים החדשים לרשת פלאפון, אך מתקשה להעניק הערכה לאור המיתון במשק.

לגבי היקפי נטישת הלקוחות בפלאפון, אומר שרון כי הנטישה ברבעון השלישי צפויה להיות דומה לזו שברבעון השני של השנה - בו נטשו את החברה כ-54 אלף מנויים. ככלל, מציין שרון שהנטישה גבוהה יותר בפלאפון ובסלקום (נאמדת במעט יותר מ-60 אלף מנויים ברבעון) מאשר בפרטנר מאחר שכ-1.2 מיליון ממנויי פרטנר הם מנויים של שנה עד שנה וחצי בחברה, להבדיל מהחברות הוותיקות יותר בהן מבנה הלקוחות שונה בתכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully