וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוק מצפה להורדת ריבית בארה"ב

דפנה מאור

1.10.2002 / 15:19

התשואות על האג"ח הממשלתית לשנתיים ירדו מתחת ל-1.75%

התשואות על האג"ח הממשלתית לשנתיים נפלו מתחת ל-1.75% אתמול, לראשונה מאז שלהי 2001. ירידה מתחת לרמת הריבית הפדרלית מאותתת כי השוק מצפה שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית. יתר על כן, בכל פעם שהריבית על האג"ח לשנתיים ירדה מתחת לריבית הבסיס בעשור האחרון - הוריד הבנק הפדרלי את הריבית.

התשואות על האג"ח לשנתיים רשמו שפל היסטורי של 1.69%. התשואות על האג"ח ל-10 שנים ירדו לשפל של 44 שנים ב-3.6%.

בכירי הבנק הפדרלי החלו לאותת אתמול על הורדת ריבית אפשרית, על רקע מפולת בשוקי אירופה וירידות חדות בוול סטריט. הרבעון השלישי של 2002 נסגר בירידה החדה ביותר מזה 15 שנים במדדי דאו ג'ונס ו-S&P500.

נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, כבר אמר כי המפולת בשווקים הפיננסיים היא גורם שלילי בכלכלה האמריקאית. נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, ויליאם מקדונו, אמר כי הוא צופה שהכלכלה האמריקאית "תהיה בסדר גמור", אולם הודה כי באפשרותו של הבנק הפדרלי להוריד את הריבית אם יהיה בכך צורך. נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, רוברט מקטיר, אמר כי חיוני להאיץ את הצמיחה בארה"ב, דברים שהתפרשו כתמיכה בהורדת ריבית.

החלטת הבנק הפדרלי בנוגע לריבית תלויה בנתונים הכלכליים שייצאו מעתה ועד פגישתם הבאה של מקבלי ההחלטות בבנק ב-6 בנובמבר. היום יתפרסם מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור עבור ספטמבר. תחזיות האנליסטים צופות כי המדד יצביע על רמה של 51, שפירושה צמיחה בפעילות. אתמול רשם מדד מנהלי הרכש של שיקגו כי ירידה חדה מהצפוי לרמה של 48.1, המצביעה על ירידה בפעילות הייצור במערב התיכון. גורם נוסף יהיה דו"ח התעסוקה, הצפוי להצביע על גידול בשיעור האבטלה לרמה של 5.9%.

כלכלנים בבנקי ההשקעות חידשו לאחרונה את הערכותיהם כי הבנק הפדרלי יידרש להורדת ריבית, ייתכן שאף לפני הפגישה המדוברת. ביניהם נמנו כלכלנים של מריל לינץ', דויטשה בנק ומילר טבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully