וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים בארה"ב: התיקון הגדול בשווקים קרוב לסיום

25.8.2015 / 13:18

תמימות דעים בוול סטריט: הירידות החדות כנראה עדיין לא הסתיימו, אבל הרע מכל כבר מאחורינו. ממליצים להתחיל לבנות פוזיציה ולהיכנס למדדים ולקרנות

שלט בוול סטריט בניו יורק. AP
וול סטריט/AP

הבורסות במערב עולות היום (ג') ומומחים רבים בארה"ב ממליצים להתחיל לקנות מניות ובטוחים שהתיקון הגדול קרוב לסיום. אנליסטים ומנהלי השקעות מעודדים מהמהפך אמש בוול סטריט, לאחר שמדד הנאסד"ק פתח בנפילה כואבת של כ-9%, מחק כמעט את כל הירידה במהלך המסחר ולבסוף ננעל בירידה של 3.8%. מדובר אמנם בירידה חדה בסיום, אך המסחר התוך-יומי מלמד על ביקושים ערים למניות ומשקיעים שכנראה מנצלים הזדמנויות כדי להיכנס לשוק.

האנליסט אנדרה קיקיון מ-Lombard Street Research אומר ל"ביזנס אנסיידר" כי לא מדובר בתחילתה של מפולת כמו בשנת 2008. לדבריו, "חלק מהמשקיעים מודאגים שסין, אותה משווים לארה"ב מבחינה כלכלית, יכולה להוביל למפולת דומה כמו ב-2008. החששות האלה לא במקום: לסין יש עודף מסחרי גדול בנטרול יבוא הסחורות, ההאטה הכלכלית שם לא אומרת שסין בדרך למיתון, ובניגוד למשבר הפיננסי בארה"ב ב-2008 שפגע בכל העולם, משבר האשראי בסין הוא מקומי ולא יתפשט ברחבי העולם".

קיקיון מעריך שהירידות החדות יצרו הזדמנות קנייה ושהשוק יעלה כבר בטווח הבינוני: "כמו תמיד, התזמון הוא המפתח. חלק מהאינדיקטורים הטכניים כבר הגיעו לרמות קיצון אבל בתקופות פאניקה בעבר הם ירדו אפילו יותר. זה אומר שהתיקון עוד עלול להימשך, אבל התאוששות יציבה נבנית בימים אלה".

ג'ים קריימר, מנחה התוכנית "Mad Money" ברשת CNBC, ממליץ למשקיעים לנצל את הירידות כדי לקנות מניות: "אף אחד לא רוצה לקנות כשיש ירידות כאלה מכוערות. כולם חושבים שיום הדין מגיע, אבל לא. ב-2008 השוק קרס ב-60% אבל הרבה לפני כן המלצתי למשקיעים למכור הכל ולצאת מהשוק... אף אחד לא יודע מתי תגיע התחתית והרוב לא יודעים אילו מניות לבחון. אני רוצה שתקנו מדדים וקרנות, לא מניות בודדות. קנו קרנות של מניות המחלקות דיבידנדים או קרן העוקבת אחר S&P 500 ( 1,893.21 -3.94% ) ".

למעשה, קשה למצוא היום אנליסטים בוול סטריט שממליצים להתרחק מהשוק. נראה כי הדעה הרווחת היא שהתיקון קרוב מאוד לסיום וזה הזמן להתחיל לבנות פוזיציה. אחד מהם, ארי וולד, מנתח טכני באופנהיימר, טוען כי "זה לא ייגמר תוך יום וייקח לשוק עוד כמה ימים להתאושש משבירת המגמה". הוא סבור שהשוק יכול להתאושש מעט בקרוב ולהיכנס לגל מכירות נוסף בתחילת אוקטובר, ואז יגיע לתחתית.

אך, כאמור, בוול סטריט בטוחים שמגמת העליות הראשית לא נגמרה. לאזלו ביריני, "השור הנצחי" שהמליץ להיכנס למניות בתחילת 2009, אומר כי "סוף סוף קיבלנו תיקון של 10% מהשיא, אבל השוק השוקי עדיין נמשך".

ביל סטון, אסטרטג השקעות ראשי ב-PNC Wealth Management, סבור כי "החדשות הטובות הן שהנתונים הכלכליים ממשיכים להיות טובים ולדעתי הנתונים שיפורסמו בארה"ב השבוע ימשיכו להיות טובים".

ג'ים פולסן, אסטרטג השקעות ראשי בבנק וולס פרגו, מוסיף כי "כולם מפוחדים וזה סימן טוב, אנחנו כאן כדי לסחור". הוא מעריך שהירידות יימשכו עוד קצת וייתכן שהמדדים בוול סטריט ייכנסו לשוק דובי (המוגדר כירידה של 20% מהשיא) לזמן קצר, שכן מדד S&P 500 נכנס לתיקון בפעם האחרונה רק ב-2011, ומאז זינק ב-73%.

"כבר היום אנחנו בתיקון של 10%-15%. האם נגיע ל-20%? ייתכן. אני חושב שה-S&P 500 ייעצר סביב 1,850 נקודות", אומר פולסון.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully