וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: TTI מאבדת 22% במחזור גבוה לאחר האזהרה

שירלי יום-טוב

1.10.2002 / 17:32

מגמה מעורבת במדדים בשל נתוני מקרו מאכזבים; בקווב מאבדת 13% על רקע האזהרה

וול סטריט פתחה היום את הרבעון האחרון לשנת 2002 והשווקים ניסו, לפחות בתחילת היום, להתחיל את הרבעון ברגל ימין ולנער מעצמם מעט את הירידות החדות שאיפיינו את זירת המסחר ברבעון השלישי. אך העליות שאיפיינו את השווקים בחצי השעה הראשונה נמוגות כעת בחלקן בשל נתוני מקרו מאכזבים שהתפרסמו. הנאסד"ק מאבד כעת 0.9% והדאו ג'ונס עולה ב-0.3%.

נתוני מדד מנהלי הרכש לחודש ספטמבר שהתפרסם היום ממשיכים את המגמה השלילית של הנתונים שסיפק אתמול מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו. נתוני המדד האזורי מספקים בדרך כלל רמז לנתוני המדד הכלל ארצי, ואכן, הנתונים של היום מצביעים על קריאה של 49.5 נקודות - נמוך מצפי האנליסטים לקריאה של 51 נקודות וירידה מנתוני חודש אוגוסט, שעמדו על 50.5 נקודות. נתונים אלו מצביעים על נסיגה בפעילות המגזר היצרני בארה"ב.

היום הראשון לרבעון הרביעי מביא עמו גם את עונת האזהרות לקראת תוצאות הרבעון השלישי. בין החברות הישראליות ניצבת היום בקדמת הבמה מניית טי.טי.איי , שנופלת כעת ב-22% למחיר של 5.3 דולרים במחזור גבוה יחסית לממוצע לה לאחר האזהרה הקשה שסיפקה היום החברה למשקיעים. לאחר כחודש של ספקולציות והערכות בדבר אזהרת רווח קרבה מצד החברה, הודיעה היום הנהלת טי.טי.איי שהכנסותיה צפויות להסתכם ברבעון השלישי ב-11.5-12.5 מיליון דולר, לעומת תחזית ממוצעת בוול סטריט להכנסות של 22 מיליון דולר - פספוס של 43%-48% של התחזיות. ברבעון השני של השנה החברה דיווחה על הכנסות שיא עבורה - 19.2 מיליון דולר. עוד הודיעה החברה על פיטוריהם של 40 עובדים.

חלק מבתי ההשקעות המכסים את המניה ציינו לאחרונה כי מחירה הנוכחי, העומד על 6.8 דולרים, משקף כבר את ציפיות המשקיעים לאזהרה מצד החברה, אולם הנפילה של היום מראה כי לא כך הדבר. מחיר זה משקף לחברה שווי שוק של 64 מיליון דולר.

חברה נוספת שהצטרפה היום למעגל המזהירות היא בקווב , שמנייתה נופלת כעת ב-13% למחיר של 20 סנט. החברה צופה הכנסות של 700-900 אלף דולר בלבד ברבעון השלישי. ההפסד למניה עתיד לעמוד על 12-14 סנט (בנטרול הוצאות חד פעמיות הקשורות לקיצוץ בכוח האדם והפחתות המיוחסות לנכסים בלתי מוחשיים). כמו כן, בקווב הודיעה כי היא מתכוונת לפטר כ-60 מעובדיה, המהווים כ-44% ממצבת כוח האדם שלה.

ברבעון המקביל הסתכמו הכנסותיה של בקווב ב-4.5 מיליון דולר וברבעון השני של השנה הסתכמו הכנסותיה בכ-1.8 מיליון דולר. בקווב נסחרת ברשימת החברות בעלות שווי שוק נמוך בנאסד"ק (SmallCap), לאחר שאיבדה מתחילת השנה למעלה מ-85% מערכה. שווי השוק שלה עומד כעת על 9.1 מיליון דולר.

בין המניות הכבדות נרשמת כעת מגמה שלילית. מניית צ'ק פוינט יורדת ב-3.4% למחיר של 13.52 דולר וקומברס יורדת ב-0.9% למחיר של 6.9 דולרים. טבע יורדת ב-1.1% למחיר של 66.2 דולר.

מניית אי.סי.טל עולה כעת ב-0.5% למחיר של 8.3 דולרים. היום הודיעה החברה על חוזה מסגרת בינה לבין חברת פראנס טלקום, הנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של כ-8 מיליארד דולר. חוזה המסגרת נחתם לתקופה של 3 שנים ופראנס טלקום כבר ביצעה את ההזמנה הראשונה. מדובר בחוזה לתחום ניהול האיכות ברשתות VoIP ולא במוצר המסורתי של החברה לניהול הונאות ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully