וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסות בסין ממשיכות ליפול - ביפן מתחילים להזיע

25.8.2015 / 14:39

למרות העליות בבורסות המערב נראה כי המשבר בכלכלה הסינית עוד לא הסתיים. נספרחת מסחרית בטוקיו: "אם הכלכלה הסינית תמשיך להתדרדר זה ישפיע על הכלכלה היפנית"

עריכה: רון וקנין

הירידות בבורסה הסינית נמשכו היום (שלישי) והבורסה בשנחאי נסגרה אחרי נפילה של 7.6%, המצטרפת לנפילה של 8.5% יום לפני כן. היום, הממשלה הסינית מנסה להתמודד עם המשבר ומזרימה כספים לשוק. בנוסף הודיע היום הבנק המרכזי הסיני על הורדת ריבית ההלוואות ל-4.6% בשנה, בתקווה שצעד זה יגדיל את כמות האשראי בשוק הסיני ויעצור את המפולת. יש לציין שבבורסות המערב נרשמות אופטימיות והמדדים בבורסות אירופה, בבורסת תל אביב והחוזים העתידיים לקראת המסחר בוול סטריט נסחרים בעליות שערים.
למרות העליות במערב, המשבר עדיין לא הסתיים והירידות בבורסה הסינית משפיעות לא רק על הסינים אלא גם על המדינות השכנות. נועה אשר, נספחת מסחרית של משרד הכלכלה בטוקיו מספרת כי הלחץ מורגש גם ביפן שם ירדו הבורסות היום בשיעור של כ-3.9%. "אמנם האזרח היפני הפשוט לא מושקע בבורסה - פחות מ- 10% מהאזרחים מושקעים בבורסה, הרוב משקיעים את כל חסכונותיהם בבנקים. אבל עדיין יש פחד" אומרת אשר.

לדברי אשר, סין היא שותפת הסחר הראשונה של יפן, ואם הכלכלה הסינית תמשיך להתדרדר זה ישפיע על הכלכלה היפנית. "הרבה מאוד חברות יפניות מייצרות בסין, מייצאות לסין. התיירות הסינית מצילה את הכלכלה היפנית. הסינים ממלאים את רחובות טוקיו, קונים המון בטוקיו ובאופן כללי הכלכלה הסינית מאוד משפיעה על הכלכלה היפנית", מסבירה אשר. "למרות שהמשקיע היפני הוא שמרן, הבנקים וקרנות הפנסיה מושקעים בבורסה ולכן זה נושא מאוד מרכזי שתופס את הכותרות במהדורות החדשות. אם המשבר יימשך, סביר להניח שביפן יעשו צעדים כדי לשמור על יציבות".

"ביפן מדברים על כלכלה יציבה", אומרת אשר. אשר התייחסה גם ליחסים הכלכליים של יפן עם ישראל. "מתחילים לראות כאן צמיחה ויציאה ממיתון, הרחובות מלאים בקונים וגם בנספחות המסחרית אנחנו רואים התעוררות של חברות יפניות שמגיעות לישראל ומחפשות שותפים ורוצות להשקיע, מנסות לאתר מקורות חדשנות בישראל. רואים את זה גם בחברות המסורתיות היפניות".

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully