וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתר שיחזיר לכם כסף אם תביאו עוד קונים

26.8.2015 / 12:50

אתר שופיז מאפשר לגולשים לחבור ביחד לרכישת מוצר על מנת להוריד את מחירו ואף לקבל החזר כספי אם מצטרפים קונים נוספים לאחר הרכישה. בדקנו: האם רכישה באתר משתלמת?

רכישה חברתית כבר מזמן נחשבת לכוח העולה של הצרכנים והיא בעיקר הוכחה לכך שעדיף לקנות ביחד מאשר לחוד. עשרות רבות של אתרים ומועדוני צרכנות הפועלים בישראל, מתבססים על העובדה, שקנייה בקבוצה יכולה להוזיל משמעותית את מחירי המוצרים עבור כל החברים בה.

כעת אתר ישראלי חדש בשם shopiz הפועל תחת הסלוגן "מי שקונה לבד משלם יותר", ינסה להתחרות בנוף אתרי הרכישות החברתיות, במטרה להביא להוזלת מחירי המוצרים המוצעים בו וזאת על ידי חיבור צרכנים לכדי כוח קניה משמעותי. הפלטפורמה החדשנית הפועלת על מנגנון ה- cash back, מאפשרת ללקוח לרכוש ממבחר המוצרים באתר ואם משתתפים נוספים מצטרפים לרכישה, כך ירד מחירו רטרואקטיבית והלקוח יזכה להחזר כספי ישירות לכרטיס האשראי. כלומר, על הלקוח לשלם עבור המוצר מראש וככל שאנשים נוספים יצטרפו לרכישה, כך גדל הסיכוי שמחירו של המוצר ירד והוא יקבל החזר כספי המגלם את הפרש המחירים. במקביל, האתר מציג news feed המותאם אישית לכל משתמש וכולל הצעות של חנויות, קבוצות הנחה של משתמשים אחרים ועדכונים חמים לגבי מבצעים. גולשים אף יכולים ליצור בעצמם קבוצת רכישה חדשה ובה יציעו למשתתפים נוספים להצטרף אם הם מעוניינים באותו המוצר וככל שיותר אנשים ישתפו את הקבוצה, כך תגדל רמת החשיפה לה וסביר כי ההנחה תהיה בהתאם.

כמו כן, בניגוד לאתרים אחרים בהם מקימי האתר פונים אל חברות שונות ולאחר משא מתן משיגים הנחות עבור הצרכנים, אתר shopiz מהווה פלטפורמה לספקים אשר מעלים ישירות בעצמם את המוצרים לאתר וקובעים את כמויות המינימום להשלמת הרכישה הקבוצתית- ניתן לראות כי לרוב מדובר במספר בודד של אנשים הנע בין 2 מצטרפים חדשים לכ-25. הספקים עצמם מעלים את המוצר עם המחיר שירצו לקבל עבורו וכן יאפשרו הורדת מחירים מדורגת, המאפשרת הנחה של עד עשרות אחוזים עבור כל מוצר. אחד החסרונות הבולטים אגב, הוא העובדה שגם מבצעים שכבר הסתיימו, עדיין ממשיכים להופיע בעמוד הראשי.

מי שעומד מאחורי הפלטפורמה החדשה הוא היזם גלעד ברובינסקי, לשעבר סמנכ"ל השיווק של חברות התיירות דיזנהאוז והדקה ה-90. לדבריו המחשבה שעמדה מאחורי המיזם הייתה "שבכל פעם שמישהו מעונין לקנות משהו, בטוח שיש רבים נוספים שרוצים לקנות את אותו המוצר או השירות. שופיז מחבר בין כל הלקוחות האלה, והם קונים יחד ומהווים "כוח קניה" ולכן משלמים פחות". כמו כן ציין, כי באתר הושקעו עד כה כמיליון דולר, כשבין המשקיעים ניתן למצוא את הפרסומאים יורם באומן ויוסי לובטון והחברה צופה כי נתח המכירות יעמוד עד לסוף 2016 על 45 מיליון שקלים.

וואלה! צרכנות בדקה עבורכם מספר מוצרים נבחרים באתר, כדי לבחון האם רמת המחירים המוצעים ב"שופיז" מצליחה לייצר תחרות ביחס לאתרים אחרים.

כך למשל מחירו ההתחלתי של בושם פאקו רבאן לגבר (100 מ"ל) עמד על 299 שקלים וכעת, לאחר ששלושה גולשים רכשו את הבושם, הוא מוצע ב-149 שקלים. מדרגת ההנחה הסופית שמציע הספק עומדת על 119 שקלים, אך זאת אם 5 רוכשים נוספים יצטרפו לרכישה. לעומת זאת, באתר השוואת המחירים "זאפ", מצאנו כי מחירו הנמוך ביותר של הבושם עומד על 204 שקלים ובאתר המכירות AllPerfume מחירו עומד על 249 שקלים. כך שנראה כי הרכישה ב"שופיז" משתלמת במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרמפולינה לילדים בגובה 3 מטרים ומדגם jump10, נמכרת כעת ב"שופיז" במחיר 1,799 שקלים (לא כולל משלוח), לאחר שירד מ-2,044 שקלים. הספק מאפשר מדרגות הנחה נוספות של עד 300 שקלים, כך שהטרמפולינה עשויה להימכר במחיר סופי של 1,499 שקלים, אך רק במקרה שבו 11 אנשים נוספים יצטרפו לרכישה. לעומת זאת, אם תרצו לרכוש את הטרמפולינה מבלי להמתין, אתר "זאפ" מציע את אותו המוצר במחיר נמוך יותר של 1,790 שקלים וכולל משלוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוצר נוסף שעומד למכירה באתר הוא שואב האבק הרובוטי NEATO מדגם Botvac. מחירו עומד כעת על 2,799 שקלים לאחר הנחה, כאשר מחירו הסופי עומד על 2,789 שקלים אם 5 גולשים נוספים יצטרפו לרכישה. באתר "זאפ" מצאנו כי מחירו הנמוך ביותר של שואב האבק עומד על 3,490 שקלים ולכן נראה כי קניית המוצר ב"שופיז" היא המשתלמת ביותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפניות לכתבת: dana_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully