וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 72% בהיקף הודעות הפיטורים בארה"ב בספטמבר ל-70 אלף

סוכנויות הידיעות

1.10.2002 / 18:47

הירידה - בהשוואה לספטמבר 2001, כך עולה מנתוני מחקר שערכה חברת ההשמה צ'אלנג'ר גריי אנד כריסטמס; עורכי המחקר מציינים כי זהו שפל של 22 חודש



ירידה של 72% בהיקף הודעות הפיטורים בארה"ב בחודש ספטמבר ביחס לתקופה המקבילה ב-2001, כך עולה ממחקר שערכה חברת ההשמה צ'אלנג'ר גריי אנד כריסטמס. מהנתונים עולה כי 70,057 איש בארה"ב קיבלו הודעות פיטורים בספטמבר - שפל של 22 חודש.



למרות הירידה שנרשמה במספר הודעות הפיטורים, נתונים רשמיים של ממשלת ארה"ב מעידים כי שיעור האבטלה בארה"ב צפוי לצמוח בשיעור ניכר בחודש ספטמבר. על פי תחזיות מעודכנות שיעור האבטלה בארה"ב, שעומד כעת על 5.7%, יזנק ל-5.9%.



ג'ון צ'אלנג'ר, מנכ"ל חברת ההשמה, מציין כי נתוני המחקר רחוקים מלהיות משמחים נוכח המצב השביר של כלכלת ארה"ב. "קיצוצי העובדים שחווה המשק האמריקאי ברבעון השלישי משקפים את מה שראינו במספר רב של נתוני מקרו ודו"חות החברות. בעוד שחלק מהנתונים מרמזים על התאוששות, חלק אחר מעיד כי אנו תקועים עדיין במיתון", אמר.



אמירה זו של צ'אלנג'ר מקבלת חיזוק מנתונים שהתפרסמו היום, מהם עולה כי המגזר היצרני בארה"ב נסוג בחודש ספטמבר. מדד מנהלי הרכש בארה"ב (ISM) למגזר היצרני שהתפרסם היום ירד בשיעור חד לרמה של 49.5 נקודות, לעומת התחזיות לקריאה של 51 נקודות. בחודש אוגוסט עמד המדד על 50.5 נקודות.



ראוי לציין כי המחקר הנוכחי של חברת צ'אלנג'ר גריי אנד כריסטמס מתייחס לכל הודעות הפיטורים שנמסרו בספטמבר ולא לפיטורים גרידא. המספר העולה מהמחקר כולל גם הודעות על פרישה מוקדמת או פרישה מרצון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully