וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו הופכים לעוגן מרכזי ברמלה"

27.8.2015 / 13:36

חנות H&M חדשה נפתחה בקניון של עזריאלי ברמלה והמנכ"ל ארנון תורן אופטימי לגבי עתיד העסק. האם הפרויקט רווחי לקבוצה? מתי יפתח הקניון בשבת? ומה תכניות הקבוצה בעתיד?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתיחת סניף H&M בקניון ברמלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חצי שנה עברה מאז פתיחתו של קניון עזריאלי בעיר רמלה ומנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, ארנון תורן, אופטימי לגבי הפיכתו של הפרויקט למוקד הקנייה העיקרי של תושבי העיר והסביבה.

בראיון לוואלה! צרכנות, לרגל פתיחת חנות הדגל של h&m בקניון רמלה אתמול (רביעי), מתייחס תורן למהלך שעשוי לתרום באופן משמעותי לתנועת המבקרים בקניון. "קניון רמלה הוא באופן כללי פרויקט מאוד משמעותי לקבוצה. הפתיחה שלו במרץ הייתה מאוד חזקה ותמהיל העסקים בקניון המתפרס על שטח של 22,000 מ"ר, בדומה לקניונים אחרים, מצליח להוביל ולתת מענה לכל תושבי הסביבה", אמר תורן. שמיל בין, מנכ"ל קניון עזריאלי רמלה שליווה את תהליך ההקמה הוסיף כי "אנחנו משרתים 180 אלף תושבים בכל הישובים שסביבנו בדגש על הערים רמלה ולוד. לשתי הערים אוכלוסייה מעורבת ערבית ויהודית כשהיחס הוא 25% ערבים 75% יהודים. אנחנו שמחים לראות שאלינו מגיעים משני המגזרים באופן שווה וזאת למרות שהחתך של האוכלוסיה הוא נמוך יחסית לפי הלמ"ס מתחת לממוצע הארצי".

לדברי תורן "התוספת של חנות כל כך גדולה כמו h&m, היא מאוד משמעותית וציפינו לפתיחה שלה וכך גם הציבור, בהיותה חנות נחשקת, שאין כמוה באזור. החנות הופכת לעוגן אזורי, היות והיא ראשונה מסוגה ברדיוס רחב של ערים ועל כן אנחנו מצפים שתהיה לה תרומה משמעותית גדולה יחד עם חנויות גדולות אחרות שנפתחו בקניון".

אם החוק ישתנה - נשקול לפתוח בשבת

מה החסמים העיקריים שאתם מזהים בפתיחת קניון באזור שהוא פחות מרכזי?

"שהולכים להקמה בפרויקט שכזה יש הסתכלות מצד לצד. אתה מגיע לעיר שהיא ברמה סוציואקונומית לא הכי גבוהה בישראל, אבל אתה מגיע עם מוצר שאין כמותו וזה היתרון. אין פרויקטים מתחרים בסביבה ולכן הוא הופך להיות הסיפור של העיר ועל פני זמן אמור להפוך למרכז העיר. גם כשהולכים על פרויקט שכזה, אני מסתכל לא רק על רמלה אלא גם על הרדיוס שלה ועל הפיתוח האדיר בעיר שמביא אתו גם אוכלוסייה חדשה. אנחנו מכירים את זה מפרויקטים נוספים, למשל כמו זה במודיעין שנפתח לפני חמש שנים ועם הזמן, הפך להיות כיכר העיר ואין פרויקט אחר שמתחרה בו, או זה שבנינו בירושלים, שהיה נראה כתופעה לא מובנת, אבל אחרי 20 שנה מבינים שהדבר הזה הוא כבר 'מאסט' ואי אפשר בלעדיו".

אתה חושב שכעת תושבי האזור יוותרו על נסיעה לקניונים מרוחקים יותר?

"אנשים לעולם ירצו לצאת מהעיר, למשל לתל אביב, כי זה מגנט שכזה וזה לא משנה אם יש לי קניון ליד הבית. אנחנו יודעים שפרויקטים שמחוברים לצירי התנועה כמו מרכז עזריאלי בתל אביב, ימשוך אנשים מכל הארץ, בלי קשר לעובדה שקיים קניון באזור מגוריהם. אבל פרויקט משמעותי שנפתח בעיר, בהחלט יהפוך למוקד הקנייה העיקרי של התושבים ומפעם לפעם הם גם ייסעו לתל אביב כחלק מחוויה כוללת אל מחוץ לעיר. החוכמה היא לבוא עם פרויקט שהוא המילה האחרונה בכל הקשור לנראות ולהיצע החנויות בו".

פרויקטים מסוג זה, מצליחים להיות רווחיים לקבוצה?

"אנחנו תמיד הולכים למיזמים שהרווח בצדם. האידיאולוגיה שלנו היא ללכת גם למקומות שאנשים לא הולכים ולא רק כי אנחנו יודעים לזהות פוטנציאל טוב אלא גם בגלל היכולת שלנו להביא דברים טובים לערים פחות מרכזיות. לכאורה זה נשמע כמו הימור, או מהלך פחות וודאי אבל בסופו של דבר זה משתלם".

עם תחילת הפרויקט הודעתם כי הקניון יהיה פתוח בשבת ונתקלתם בביקורת, מה הוחלט לגבי הנושא מאז?

"הקניון לא פתוח בסוף בשבת, למרות שראש העיר תמך מאוד ברעיון היות והעיר מעורבת והקניון נותן מענה לאוכלוסייה מגוונת מאוד. אבל מתברר שחוק העזר העירוני לא מאפשר את פתיחת העסקים בשבת ועל כן כל עוד החוק אינו מאפשר אז אנחנו לא נעבור על החוק, אך אם הוא ישתנה, בהחלט נשקול את האפשרות".

אילו פרויקטים נוספים עתידה הקבוצה לחנוך בטווח הקרוב?

"אנחנו בעיצומו של פרויקט מעניין שנקרא "עזריאלי ראשונים" הממוקם בצד המזרחי של ראשון לציון, בצמוד לתחנת הרכבת. זהו פרויקט משולב של מסחר ומשרדים, כך שמעל הקניון ימוקם מגדל משרדים שייהנה מתחבורה ציבורית נוחה שמגיעה לאזור וצפי הפתיחה שלו הוא בספטמבר 2016. כמו כן, יש את פרויקט הדגל שלנו במתחם שרונה בתל אביב, שיכלול קניון בוטיק לא גדול במיוחד בשטחו והוא עתיד להיפתח עד סוף 2017".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully