וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אייפונים: סינים זייפו גם בנק השקעות

27.8.2015 / 14:37

סוכנות בלומברג מדווחת על בנק ההשקעות הסיני גולדמן זאקס הפועל משנזן עם אותו שם בדיוק כמו של הבנק האמריקאי שפועל מניו-יורק

אילוסטרציה כלכלה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חדר עסקאות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

גולדמן זאקס הוא אחד מבנקי ההשקעות הטובים בעולם, אולי הטוב שבהם; סין היא הזייפנית הגדולה ביותר בעולם של מוצרים שונים - מרולקס עד מכוניות; החיבור הזה, כך מסתבר, הוליד יצור די מוזר: זיוף בנק השקעות.

סוכנות בלומברג מדווחת על בנק ההשקעות הסיני גולדמן זאקס הפועל משנזן עם אותו שם בדיוק כמו של הבנק האמריקאי שפועל מניו-יורק. גולדמן זאקס הסיני ממוקם סמוך לגבול עם הונג-קונג. באתר האינטרנט שלו כתוב שמדובר בגוף הפיננסי הגדול ביותר בשנזן.

בבלומברג התקשרו למשרדי גולדמן זאקס הסיני, שם ענתה פקידת קבלה שסירבה להזדהות בשמה אך ציינה כי לא מדובר בשלוחה של הבנק האמריקאי. לדבריה, זו הפעם הראשונה שמישהו שואל אותה אם יש או אין קשר לגולדמן זאקס האמריקאי.

גולדמן זאקס הסיני החל לפעול במאי 2013 תחת אותו שם בדיוק - באנגלית ובסינית (gao sheng) - של הבנק האמריקאי.

דובר גולדמן זאקס (האמיתי) בהונג-קונג אישר כי אין כל קשר בין הבנק האמריקאי ל"זיוף" הסיני וכי בבנק בודקים את הנושא וכיצד לפעול מול הסינים.

זו לא הפעם הראשונה שהסינים מזייפים מוסד פיננסי. רק בתחילת החודש נעצר סיני בן 39 ממזרח המדינה בחשד שהקים שלוחה מזויפת של China Construction Bank - כולל קוראי כרטיסים, טלרים, חתימות וכו'.

מעבר ליתרון הברור עבור הצד המזייף של שימוש במוניטין הטובים של גולדמן זאקס לצרכי גיוס לקוחות, ישנו חשד שמא גולדמן זאקס הסיני היה מעורב בהלבנות הון תוך שימוש בשם המפורסם של הבנק האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully