וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ספרא בברזיל צריך לשלם יותר מ-100 מיליון דולר על אג"ח שעומד לפירעון באוקטובר

סוכנויות הידיעות

1.10.2002 / 20:48

לפי "וול סטריט ג'ורנל", ניהלה קבוצת ספרא מו"מ עם סיטיבנק למכירת בנקו ספרא; נשיא בנקו ספרא מכחיש



בנקו ספרא, לבית משפחת ספרא, נדרש לעמוד בתשלומים בהיקף של יותר מ-100 מיליון דולר על אג"ח שעומד לפירעון באוקטובר, דיווח היום "וול סטריט ג'ורנל".



כמו רבים במגזר הבנקאי של ברזיל, גם בנקו ספרא, הבנק הקמעוני העשירי בגודלו בברזיל, נתון בלחץ גובר לעמוד בתשלומים על אג"ח נוכח פיחות של 41% בריאל הברזילאי מתחילת השנה והירידות בבורסת סאו פאולו, הנמצאת ברמתה הנמוכה ביותר מזה ארבע שנים בעקבות חששות משמיטת חובות לקראת הבחירות לנשיאות ב-6 באוקטובר.



לדברי בנקאים בכירים בברזיל, ניהל סיטיבנק האמריקאי משא ומתן עם קבוצת ספרא על רכישת בנקו ספרא, דיווח הג'ורנל. בשלב זה השיחות הוקפאו על רקע הבחירות לנשיאות ההולכות וקרבות, אשר גרמו להקפאת מרבית פעילות הרכש וההשתלטות בברזיל, אמר בנקאי בכיר, אשר העריך כי המשא ומתן צפוי להתחדש וכי העסקה תיסגר בסופו של דבר.



גוסטאבו מרין, נשיא היחידה הברזילאית של סיטיגרופ, גרופו פיננסיירו סיטיבנק, סירב להגיב על הידיעה. קרלוס אלברטו ויירה, נשיא בנקו ספרא, אמר בתגובה כי לא התקיים וגם לא יתקיים משא ומתן עם סיטיבנק.



בנקו ספרא משרת 180 אלף לקוחות, מהם 40% הם לקוחות תאגידיים.



הריאל הברזילאי נפל אתמול לשפל של כל הזמנים עם פתיחת המסחר כאשר נסחר ב-3.95 ריאל לדולר. בהמשך התאושש הריאל בעקבות מכירת דולרים על ידי הבנק המרכזי של ברזיל. בורסת סאו פאולו ירדה אתמול לרמה של 8,352.30, הנמוכה ביותר מאז תחילת 1999.



סקרים שפורסמו בברזיל אתמול הראו כי מועמד האופוזיציה לנשיאות, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, שומר על הפער על פני יריביו לקראת יום הבחירות. התמיכה בלולה, מועמד מפלגת העובדים, עומדת על כ-43%, יותר מכפליים מאחוז התמיכה במועמד המפלגה השלטת, ג'וזה סרה. אם לולה יקבל יותר ממחצית הקולות התקפים בסבב הבחירות הראשון, לא יידרש סבב שני.



המשקיעים חוששים כי בחירתו תבריח משקיעים זרים מברזיל, שכן לולה תמך בעבר בשמיטת חובות. שמועות כי המועמד אנתוני גארוינהו יפרוש מהמרוץ ויתמוך בלולה הגבירו את חששות המשקיעים מפני נצחון של לולה בסיבוב הראשון.



תוכנית התקציב של לולה נתפסת כמסכנת את סיכוייה של ברזיל לשלם את חובה בן 1.1 טריליון הריאל (330 מיליארד דולר), ותוביל לשמיטת חובות של המשק הגדול ביותר בדרום אמריקה. מנהיג איגוד פועלי המתכת לשעבר צידד בעבר בשמיטת חובות. מאז הבטיח לשמור על אינפלציה נמוכה, לרסן הוצאות ולשלם את כל התחייבויות הממשלה.



לממשלת ברזיל חוב ציבורי בן מאות מיליארדי דולרים, שגרם לכך שברזיל תיפול למקום ה-13 בדירוג העולמי של שווקים מועדפים להשקעה. החוב תפח פי שלושה בשמונה שנים בשל מימון גירעון תחת הנשיא פרננדו הנריק קרדוזו.



לנפילת המטבע הברזילאי השפעה על חברות להן חשיפה לכלכלה הגדולה בדרום אמריקה. בדומה למשבר בארגנטינה, סבלו בנקים ספרדיים ובנקים אירופיים אחרים מנפילת המטבע.



בין החברות הישראליות החשופות לפיחות בריאל נמצאות GVT, שכבר דיווחה על גידול חד בהפסדיה ברבעון השני של 2002 בשל הפיחות; מכתשים אגן, חברת האגרוכימיה הפועלת באמריקה הלטינית; ו-אי.סי.איי, בשל חשיפה ל-GVT באמצעות הלוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully