וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: IBM מזנקת ב-6% ושולחת את הדאו לעלייה כ-3%

יהודה שויצר

1.10.2002 / 22:28

מניות המחשבים מובילות את המגמה החיובית; אופנווייב רושמת עלייה של 3.5% לאחר שאיששה תחזיות



המדדים רושמים עליות בהובלת מניות השבבים והמחשבים, למרות הנתונים המאכזבים של מדד מנהלי הרכש לספטמבר. המסחר במניות הבלו צ'יפ מתאפיין בעליות נאות של כ-3%, לאחר שאתמול נרשמו ירידות חדות והרבעון הסתיים בהפסדים כבדים. מדד המוליכים למחצה רושם עלייה של כ-2.5%.



אסטרטג המניות הראשי של מריל לינץ' לשוק האמריקאי, ריצ'רד ברנסטין, הוריד היום את התחזית למדד S&P 500 ל-12 החודשים הבאים. ברנסטין צופה כי המדד יעלה בשנה הקרובה ל-860, כ-5% משער הסגירה אתמול. תחזיות קודמות צפו כי המדד יעלה לרמה של 960 נקודות. יתר על כן, ברנסטין אמר כי הוא ממליץ למשקיעים למכור מניות על רקע מצבו הקשה של השוק.



המגזר היצרני בארה"ב נסוג בחודש ספטמבר, כך עולה ממדד מנהלי הרכש בארה"ב (ISM) למגזר היצרני, שהתפרסם היום. המדד ירד בשיעור חד לרמה של 49.5 נקודות, לעומת התחזיות לקריאה של 51 נקודות. בחודש אוגוסט עמד המדד על 50.5 נקודות.



סאן מיקרוסיסטמס עולה ב-2.5%. יצרנית המחשבים צופה לרשום הפרשה של עד 2.2 מיליארד דולר השנה בשל תיקון ערכי השקעות ורכישות ברבעון הרביעי של 2002, שהוא הרבעון השני של שנת הכספים שלה. בדו"ח השנתי שפירסמה החברה נאמר כי אם שווי השוק שלה לא יתאושש מרמה נוכחית של 8.4 מיליארד דולר לרמות שהיו באפריל, של 29 מיליארד דולר, תידרש לתיקון החשבונאי.



בנוסף דיווחה סאן בדו"ח השנתי כי תיקנה את תוצאות הרבעון האחרון של שנת הכספים, שהסתיימה בסוף יוני. בעקבות הוצאות קטנות מהערכות קודמות, שולש הרווח הנקי ל-61 מיליון דולר, לעומת דיווח קודם של 20 מיליון דולר. בעקבות תיקון זה היה ההפסד השנתי של סאן קטן מזה שדווח קודם לכן, והוא מסתכם ב-587 מיליון דולר.



מניות המחשבים רושמות עליות בהובלת Dell, שמתחזקת ב-3%; גייטוויי רושמת עלייה של 1% ומיקרוסופט עולה בשיעור של 2%.



איי.טי. אנד טי מינתה את בטסי ברנרד לנשיאת החברה. המינוי ייכנס לתוקף עם השלמת הפרדתה של AT&T ברודבנד מהחברה האם ומיזוגה עם קומקסט לחברה חדשה שתיקרא AT&T קומקסט. יו"ר AT&T יהפוך ליו"ר AT&T קומקסט. מניית AT&T עולה ב-2.6%.



איי.בי.אם חתמה על חוזה בשווי 1.1 מיליארד דולר לעשר שנים עם רשת בתי המרקחת הבריטית בוטס, לפיו תתחזק IBM את מערכות המחשב של בוטס. החברה הבריטית מעריכה כי ההסכם יחסוך לה כ-250 מיליון דולר. מניית IBM עולה ב-6%.



מפתחת תוכנות הסלולר אופנווייב , מתחרתה של קומברס , הודיעה היום על כוונתה להאיץ את יישום התוכנית שלה לפטר רבע מכוח העבודה, ובמקביל שבה ואישרה את התחזיות שלה לרבעון הכספים הראשון שלה שהסתיים היום, ה-30 בספטמבר. מניית החברה עולה ב-3.5%. החברה צופה לרשום ברבעון הפסד לפני הוצאות חד פעמיות של 18-28 סנט למניה על הכנסות של 61.2-74.8 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully