וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיציתם? ככה תתאהבו מחדש בעבודה שלכם

שירות התעסוקה

6.9.2015 / 8:31

כל יום נראה אותו דבר? קשה לקום בבוקר? הנה מספר דברים שתוכלו לעשות כדי לחזור לאהוב את העבודה שלכם ולהפסיק לסבול מהחיים

איש בהלם עובד מול מחשב. ShutterStock
עובד/ShutterStock

זה קורה לכולם, במוקדם או במאוחר- עבודה שכל כך הלהיבה אתכם בהתחלה, עכשיו כבר די משעממת אתכם ומקום העבודה שחלמתם להתקבל אליו עכשיו, לאחר שנתיים של עבודה, כבר הרבה פחות מלהיב ומושך. למעשה, אם אתם כנים עם עצמכם אתם חייבים להודות שאתם מרגישים רדומים אולי אפילו, רחמנא לצלן, קצת אפאתיים. שום דבר כבר לא מלהיב אתכם ויום אחרי יום נראים כמו שידור חוזר של בדיוק אותו הדבר.

לבלוג שירות התעסוקה

אז מה עושים במקרה כזה? רבים תופסים את עצמם בדיוק בשלב הזה ומחליטים שכנראה אין מנוס וזה הזמן לחפש אתגר חדש בעבודה חדשה. ייתכן שזו מחשבה נכונה בהחלט ולאחר מספר שנים באותו התפקיד ובאותו החברה, זו ההחלטה הכי נבונה עבור הקריירה שלכם. אבל! מה אם מדובר בפחות משנה של עבודה בתפקיד? כבר מיציתם? כבר איבדתם עניין? איך זה ייראה בקורות החיים שלכם אם בכל שנה תקפצו למקום עבודה חדש?

לעיתים, לא כדאי לחפש עבודה חדשה ולפעמים גם כשכדאי, החיפוש לא צולח ואורך זמן. אז מה עושים אז? ממשיכים ללכת לעבודה בפרצוף חמוץ, מתוסכלים ומיואשים מהמצב? ממש לא! במקרים כאלה צריך לנסות ולבדוק האם יש משהו שעדיין לא ניסיתם, האם יש משהו שיגרום לכם להתאהב בעבודה שלכם מחדש ולחוש שוב סיפוק, עניין והנאה מהתפקיד שלכם. אז איך עושים את זה? איך מציתים עניין מחודש? הנה 4 דרכים שתגרומנה לכם להתאהב בעבודה שלכם מחדש (אנחנו מקווים):

1. התמקדו במטלות התפקיד שאתם כן אוהבים: הרי ברור שאין דבר כזה- תפקיד שתהינו מכל המטלות שידרוש מכם. בכל תפקיד ובכל מקצוע יש מטלות נעימות, מאתגרות, כייפיות וגם כאלה שהן פחות. מה שחשוב הוא להתמקד במה שאוהבים, להעריך את הזמן שאתם מקדישים להן ולמצוא בהן את הסיפוק.

2. בדקו במקום העבודה אם אתם יכולים להדריך אחרים: גם אם אתם מבצעים את התפקיד שלכם במשך שנים (ודווקא בזכות זה), כשתדריכו עובדים חדשים, תגלו מחדש את הצדדים שמשכו אתכם לתפקיד מלכתחילה. מעבר לכך, הדרכת עובדים חדשים תפתח בפניכם אתגר חדש מעבר לדרישות התפקיד הפורמאליות. כשתהפכו למנטורים של עובדים אחרים תהינו ממוניטין, תסייעו לאחרים ותרוו נחת כשהם יצליחו בעבודתם וישתלבו בזכותכם בעבודה, אז מה רע?

3. התנדבו לבצע מטלות חדשות: אם יש לכם זמן, יכולת ואתם רוצים ללמוד- למה שלא תתנדבו לסייע לקולגה במטלות שלו? למה שלא תשבו עם חבר צוות ותלמדו קצת ממנו? למה שלא תתנדבו לבצע את המטלה ההיא שאף אחד לא מוכן לעשות למרות שהבוס ביקש? ככל שתרחיבו עם הזמן את תחומי האחריות שלכם בהתנדבות, תגלו שהתפקיד שלכם הולך ומשתנה ותופס כיוון חדש. לכו תדעו, אולי זו בדיוק הדרך לבצע שינוי של תפקיד בתוך מקום העבודה ובזכות זה יהיה לכם קל יותר לזכות בקידום או לעבור לחטיבה אחרת.

4. צאו לחופש: לפעמים מעריכים (וזה לא רק בעבודה) את מה שקיים, רק כשמתרחקים ממנו ומסתכלים עליו באופן אובייקטיבי יותר. ייתכן מאוד שכל שאתם זקוקים לו הוא בסך הכול חופשה קצרה, שתנקה לכם את הראש וגם תשנה את הפרספקטיבה. הקפידו על גבולות ברורים בין זמן עבודה לפנאי, קחו יום חופש או אפילו הזמינו לעצמכם טיול של שבוע בחו"ל. כל מה שירענן קצת את השגרה עשוי להועיל.

בהצלחה!

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully