וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי בן זקן ואיתן אלדר הורשעו בהרצת מניות מנופים

חן מענית

6.9.2015 / 8:58

הנאשם השלישי, צבי קולנברנר, זוכה מהאישומים נגדו. לפי האישום, על בסיס הסכמותיו עם בן-זקן קשר אלדר עם חברו, קולנברנר, לפעול בצוותא במסחר בבורסה לרכישת מניות החברה כדי להעלות את שערה

ג'קי בן זקן. תמר מצפי, גלובס
ג'קי בן זקן/גלובס, תמר מצפי

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, הודיע הבוקר (א') כי הוא החליט להרשיע את ג'קי בן-זקן ואיתן אלדר בהרצת מניות חברת מנופים פיננסים ב-2010. הנאשם השלישי, צבי קולנברנר, זוכה מהאישומים נגדו.

בן-זקן הבעלים לשעבר של מנופים העוסקת בהשקעות בנדל"ן ומוכר גם מעולם הכדורגל, אלדר, איש שוק ההון שייעץ לבן-זקן, ומנהל התיקים צביקה קולנברנר, הואשמו על ידי פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) כי הריצו את מניית מנופים בשלהי שנת 2010, לקראת כניסת המניה למדד תל-אביב 100. זאת, לטענת פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) במטרה להביא לכך שהמניה תעמוד בתנאים לכניסה למדד.

התביעה טענה כי במסגרת תוכנית המירמה היה אלדר אחראי על רכישת מניות מנופים במסחר בבורסה; ובן-זקן היה אמון על איתור משקיע שירכוש את מניות החברה מאלדר במהלך תקופת הפעילות, ובכך יספק לאלדר מימון להמשך פעילותו.

לפי האישום, על בסיס הסכמותיו עם בן-זקן קשר אלדר עם חברו, קולנברנר, לפעול בצוותא במסחר בבורסה לרכישת מניות החברה כדי להעלות את שערה. הפרקליטות טוענת עוד כי מיום 18 בנובמבר 2010 ועד 30 בנובמבר 2010 פעל אלדר באופן עקבי להעלאת שער מניית מנופים, באמצעות רכישת מניות בעת המסחר בבורסה.

בן-זקן, הבעלים לשעבר של חברת מנופים העוסקת בהשקעות בנדל"ן, מוכר מעולם הכדורגל, ומשמש כבעלי מועדון הכדורגל של אשדוד; אלדר, איש שוק ההון שייעץ לבן-זקן, ומנהל התיקים צביקה קולנברנר, מואשמים כאמור כי הריצו את מניית מנופים בשלהי שנת 2010, לקראת כניסת המניה למדד תל-אביב 100.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully