וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור בבשר הטרי של שופרסל; יבוא מצומצם בתנובה

אילנית חיות

6.9.2015 / 16:44

ההיצע המוגבל מקטין את סיכויי הצרכן למצוא ברשתות את הבשר המיובא במחירים שפורסמו. החל מנובמבר גם בלדי תמכור בשר טרי מפולין, והיא מצהירה כי מחיריה לרשתות יהיו זולים ב-10% מאלה של תנובה

ממליחים את הסטייק. ShutterStock
הארם יהיה מספיק בשר?/ShutterStock

שבוע לפני ראש השנה ולמרות הרעש הגדול על ההוזלה במחירי הבשר - שופרסל סובלת ממחסור בבשר הטרי, שהיא מייבאת תחת מותג פרטי.

מאידך, קבוצת תנובה ייבאה מפולין 100 טון בלבד - כמות שרחוקה מלענות על הביקוש לבשר טרי בחג, העומד לפי הערכות על כמה מאות טון בשבוע אחד.

כבר עכשיו מדווחת רשת ויקטורי, המוכרת את הבשר המיובא של תנובה, כי נותרה לה סחורה "בשוליים". היבוא המוגבל לצד המחסור בבשר הטרי בשופרסל מאפשרים לתנובה לשמר מחירים גבוהים למותג הבשר שלה, "אדום אדום".

כך או כך, הקרב על הבשר צפוי להחריף. ל"גלובס" נודע כי בלדי החלה בתהליך יבוא של בשר טרי מפולין, והיא מצהירה כי מחיריה לרשתות יהיו זולים ב-10% מהמחירים שגובה תנובה על הבשר המיובא. עם זאת, הבשר שמייבאת בלדי יימכר בישראל רק החל מחודש נובמבר הקרוב.

התחרות על הבשר הטרי החלה באמצעי אוגוסט, כששופרסל השיקה בשר טרי מיובא מארגנטינה, תחת המותג "אנגוס", במחירים הנמוכים ב-11%-41% ממחירי הבשר הטרי בשוק. תנובה הודיעה בתגובה כי תייבא בשר טרי מפולין ותמכור אותו במחירים הנמוכים ממחירי הבשר בשופרסל ודומים למחירי המיושן (בשר קפוא שהופשר ועבר יישון).

בסוף השבוע האחרון הכריזו הרשתות מגה ו-ויקטורי על מחירים מוזלים בבשר הטרי המיובא של תנובה, שהגיעה להסכם גם עם הרשתות רמי לוי ויינות ביתן. בין המחירים: 100 שקל לק"ג אנטריקוט; 50 שקל לק"ג בשר טחון; ו-69 שקל לק"ג צלי כתף.

המחירים שבהם תנובה מוכרת את הבשר המיובא לרשתות אכן קרובים למחירי הבשר המיושן. כך לדוגמה, היא מוכרת פילה מדומה ב-42 שקל (ללא מע"מ) לק"ג, לעומת 40 שקל לק"ג בבשר המיושן; סטייק עין ב-65 שקל לק"ג, לעומת 55 שקל לק"ג; צלעות ב-40 שקל לק"ג, לעומת 35 שקל לק"ג; ועוד.

אלא שכאמור, ההיצע בשוק מוגבל, ולכן הסיכוי לקנות את הבשר המיובא במחירים שפרסמו הרשתות - אינו גדול.

לדברי קמעונאי, "כולם עסוקים בספינים. בפועל מגיעים למדף ורואים שחצי מהמוצרים לא קיימים, ואין ברירה. מביאים 'אדום אדום', והמחיר הרבה יותר יקר ממה שפרסמו ואמרו שעתיים קודם לכן בטלוויזיה".

רשת מגה זכתה לשיתוף-פעולה מצד "אדום אדום" בחלקים האחוריים, הנמכרים ב-70-80 שקל לק"ג. המחירים הללו אמנם לא חריגים, אבל כעת, כששופרסל מוכרת בשר ממותג פרטי, היא לא זוכה לשיתוף-הפעולה בחלקים אלה מצד "אדום אדום" של תנובה.

"תנובה תצטרך לרדת ברווח"

התחרות האמיתית בבשר צפויה לנחות כאן אחרי החגים. לדברי ארז דהבני, בעל חברת בלדי, "זה הרבה מאוד רעש, שתפקידו להראות לשופרסל שיש לתנובה פתרון, למרות שבפועל הכמות שתנובה מייבאת אינה מספקת. אנחנו ניתן את הפתרון".

עוד לדברי דהבני, "מחירי 'אדום אדום' הם מופקעים. תנובה אמרה שהיא מוכרת מותג, לא בשר - ועל מותג הצרכן משלם למרות שבשר הוא קומודיטי".

- מה זה יעשה לאורך זמן לרווחי תנובה ו"אדום אדום"?

"תנובה הרוויחה רווח נקי של 9%, בזמן שרוב החברות בתחום עובדות על רווח נקי של 2%-2.5%. זה אומר שתנובה תצטרך לרדת ברווח לשיעורים שלנו".

לדברי אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי רשת ויקטורי, "הצרכן יתחיל לצרוך בשר יותר מאשר עוף. היום בקצביה הבקר אחראי ל-30% מהמכירות, ואילו העוף ל-70%. אני מעריך שזה יביא לכך שהחלוקה תהיה שווה. בנוסף, ככל שהאוצר ירחיב את מכסות יבוא הבשר הטרי, בסוף מחירי 'אדום אדום' והבשר המיובא מפולין יתמזגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully