וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההון סיכון 500 Startups נכנסת להשקעות בישראל

רועי גולדנברג

8.9.2015 / 10:25

תבצע 10-20 השקעות סיד בשנה הקרובה, כשכל השקעה תעמוד על 100-250 אלף דולר - עד 5 מיליון דולר. הקרן מפעילה את אחד מחמשת האקסלרטורים המובילים בעולם

אילוסטרציה. רויטרס
דולרים/רויטרס

קרן ההון סיכון האמריקאית 500 Startups, שמפעילה את אחד מחמשת האקסלרטורים המובילים בעולם, מגיעה לישראל. החברה הודיעה היום (ד') כי היא ממנה את אדם בניון ודיאנה מולדבסקי לשותפי השקעה בישראל. השניים יאתרו עבור הקרן סטארט-אפים ישראלים רלבנטיים וכן יחזקו את הנטוורקינג של הקרן בישראל.

על אף שמה, הקרן, שמפעילה את אחת מחמש תוכניות האקלסרטורים המובילות בעולם, השקיעה כבר בכ-1,200 סטארט-אפים בשלבים המוקדמים, כשההשקעה ההתחלתית עומדת על 100-250 אלף דולר.

"עד כה השקענו ב-10 סטארט-אפים ישראלים בלבד מתוך 1,200 חברות, בהן MyPermissions שהייתה הראשונה, SkyGiraffe, Evo, Soundbetter, Appfront, MissBeez ו-Binpress שאותה הקמתי", אמר בניון. "ישראל היא שוק גדול עבור סטארט-אפים אך ל-500 Startups לא הייתה שום משנה סדורה איך להיכנס לשוק ומה לעשות עם הסטארט-אפים הישראלים. עכשיו הם רוצים לשנות את זה".

לדברי בניון, הקרן מתכננת לבצע 10-20 השקעות בסטארט-אפים ישראלים בשנה הקרובה ואם להסתמך על היקף השקעה ממוצע של 100-250 אלף דולר, אפשר להסיק שהיקף ההשקעות השנתי יגיע עד ל-5 מיליון דולר. "חלק מהסטארט-אפים שנשקיע בהם נצרף גם לאקסלרטור שלנו בסן פרנסיסקו או במאונטיין וייו", הוסיף בניון.

דייב מקלור, מייסד 500 Startups, נמצא בימים אלה בישראל ובמסגרת כנס DLD Tel Aviv שנערך השבוע בארץ הוא צפוי להחזיר על כניסה משמעותית של הקרן להשקעות בארץ. "ישראל היא שוק מאוד בוגר מבחינת סטארט-אפים, יש המון קרנות, אפילו ברמה של הסיד ההתחלתי, אבל אין הרבה הון גלובלי", אומר בניון. "אין שחקן גלובלי עם הערך שאנחנו יכולים להוסיף - רשת קשרים חובקת עולם. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעזור להרבה חברות - לא רק בכניסה לשוק האמריקאי אלא גם לשווקים מתפתחים כמו סין או הודו, שהולכים להיות מאוד מעניינים בעשר השנים הגדולות".

בניון היה ממייסדי הסטארט-אפ Binpress, שפיתח פלטפורמה שמאפשרת למפתחי קוד עצמאיים למכור את הקודים שכתבו. חברת Binpress הייתה הסטארט-אפ הישראלי הראשון להצטרף לאקסלרטור המוביל של 500 Startups ב-2013 וגייסה מיליון דולר. כך נוצר הקשר הראשון בין הצדדים, שהבשיל לכך שבניון ממונה מהיום לשותף בקרן ולאחד מנציגיה בשוק המקומי. בניון יתמקד בהשקעות בחברות B2B, פינטק, כלי פיתוח, חברות שפועלות במודל SaaS וסטארט-אפים שמפתחים שווקים מקוונים.

מולדבסקי, שהייתה בין היתר מהעובדים הראשונים של גוגל וסמנכ"ל בחברת Zeptolab שפיתחה את משחק המובייל Cut the Rope, תתעסק בהשקעות בשוק הישראלי במקביל לשווקים נוספים שתכסה במזרח אירופה, רוסיה ומרכז אסיה. מולדבסקי תהיה אחראית על השקעות בתחום הצרכני יותר של עולם האינטרנט והמובייל, כולל כלכלה שיתופית, שירותים לפי ביקוש ואפליקציות חינוך, בריאות, תקשורת ופרסום.

חברת 500 Startups הוקמה ביולי 2010 ומאז הספיקה לגייס 200 מיליון דולר להשקעות בסטארט-אפים. שלושת האקזיטים המובילים של חברות הפורטפוליו של הקרן הן Wildfire Interactive שנמכרה ב-2012 לגוגל ב-350 מיליון דולר, חברת MakerBot שנרכשה על-ידי חברת Stratasys הישראלית ב-400 מיליון דולר ב-2013 וחברת Viki שנרכשה ב-2013 על-ידי רקוטן ב-200 מיליון דולר.

בניון הסביר כי ל-500 Startups יש שלוש תוכניות האצה לסטארט-אפים - הראשונה היא למשך חודש לחברות בתחילת הדרך עם רעיון אך בלי לקוחות, תוכנית של ארבעה חודשים שבסיומה דמו דיי מול עשרות משקיעים מובילים ותוכנית נוספת לחברות לאחר גיוס סיד שרוצות לשפר את מצבן לקראת סבב A.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully