וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להרים לחיים: המס על הבירה יורד ב-46%

8.9.2015 / 15:31

אחרי שהמס על בירה ומשקאות אלכוהוליים עלה בשנת 2012 החליט שר האוצר משה כחלון לבטל את ההעלאה. המס על משקאות משכרים יופחת ב-21%

בירה ובוטנים. ShutterStock
בירה ובוטנים/ShutterStock

ערב השנה החדשה, בשורה לצרכנים - החל מחצות יופחת המיסוי על האלכוהול: המס על הבירה יופחת בכ-46% והמס על משקאות משכרים יופחת ב-21%.

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום (שלישי) על צו המפחית את המיסוי על האלכוהול ובכך ביטל את השינויים שבוצעו בשנים האחרונות בתחום. כזכור, בשנת 2012 הוכפל המס המושת על הבירה בישראל ונקבע כי בירה בריכוז כוהל של מעל 3.8% תמוסה ב-4.33 שקלים לליטר. החל מהלילה, שיעור המס על בירה זו יעמוד על 2.33 שקלים לליטר ובירה בבקבוק לשימוש חוזר שמכילה כוהל בריכוז של עד 3.8% תישאר פטורה ממס קנייה.

מהלך זה מגיע לאחר שכחלון החליט לאמץ את המלצותיו של צוות מקצועי בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד ובהשתתפות נציגי רשות המסים, לפיהן יש לבטל את השינויים שנעשו במיסוי בירה בשנת 2012 ובמיסוי משקאות משכרים בשנת 2013. הוועדה קבעה כי יש לקבוע שיעור מס חדש במתווה המקורי של הרפורמה באלכוהול שהוצע על ידי רשות המסים. על פי בדיקת הוועדה, רמת המיסוי שנקבעה בישראל בשנים 2012-2013, גבוהה משמעותית מזו הנהוגה במדינות ה- OECD ובחינת התוצאות של העלאת המס על בירה בשנים אלו הראתה כי למרות ההכפלה של המיסוי, הדבר כמעט ולא השפיע על היקפי הצריכה של בירה וכי הטלת המס נפלה רובה ככולה על ציבור הצרכנים ללא תועלת ממשית לעניין צמצום השתייה המזיקה.

כמו כן, מהלך זה מגיע לאחר שהצוות המקצועי קבע כי נדרש שינוי מבני מידי גם בשל ההתפתחויות השליליות בענף האלכוהול, לרבות התפתחות של תעשייה פיראטית, פגיעה בציבור העוסקים שנאלצים להתמודד עם שוק שחור ופגיעה בציבור הצרכנים בשל העלאת המס. לדברי נציגי הוועדה, הפחתת המס יוצרת לכאורה אובדן של עד 100 מיליון שקלים להכנסות המדינה ממסים, אך המהלך צפוי להיות מאוזן פיסקלית, תודות לאכיפה מוגברת מתוכננת בתחום זיוף והברחת אלכוהול.

לדברי כחלון, "לאחר הורדת המע"מ ומס החברות, מתאפשר לנו להביא לעם ישראל בשורה נוספת לקראת החגים. נמשיך לפעול להורדת יוקר המחיה בישראל ולהקל על הצרכנים בכל מקום בו ניתן. אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה ולא נהסס לתקן עיוותים במס ככל שנדרש ולהקל על האזרחים. המהלך מבטל העלאת מס שנקבעה לפני כשנתיים שהתברר כי לא הביאה לתוצאות החזויות ואף היו לה השלכות שליליות, והוא מבוצע לאחר בחינה מעמיקה של רשות המיסים שתומכת במהלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully