וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליובושיץ-קסירר ישלם מאות אלפי דולרים עקב פרשת אנרון

בן ציון ציטרין

2.10.2002 / 7:35

סילוק התביעות נגד רשת אנדרסן יאפשר למשרד להאיץ את הליכי המיזוג בפועל עם קוסט, פורר את גבאי



משרד רואי החשבון ליובושיץ-קסירר, שהיה חלק מרשת פירמת ראיית החשבון והייעוץ העולמית אנדרסן, ישלם מאות אלפי דולרים כדי להשתחרר מתביעות קיימות ועתידיות בארה"ב נגד אנדרסן, בשל מעורבותה בשערוריית אנרון. עקב כך, יואצו הליכי המיזוג בפועל של משרד ליובושיץ-קסירר עם קוסט, פורר את גבאי.



בימים אלה מתגבש הסכם בינלאומי המתייחס לכל משרדי רשת אנדרסן שפעלו מחוץ לארה"ב, ולפיו כל המשרדים ישלמו 60 מיליון דולר לקופה משותפת שתכסה את חלקם בכל התביעות - ייצוגיות ואחרות - שהוגשו נגד אנדרסן בארה"ב.



למרות שסניף רשת אנדרסן ביוסטון הוא שפעל בניגוד לחוק בפרשת אנרון, מבנה הרשת הפך כל סניף של אנדרסן לנושא באחריות משפטית למחדל זה. על פי חוזה ההצטרפות לרשת, כל משרד מקומי מחויב להיחלץ לעזרתו של כל משרד אחר.



סעיף זה עמד לרועץ במו"מ שניהל במשך כמה חודשים משרד ליובושיץ-קסירר למיזוג עם אחד מארבעת המשרדים הבינלאומיים שמיוצגים בישראל. לפחות שניים - סומך חייקין מרשת KPMG ובריטמן-אלמגור מרשת דלויט טוש - הפסיקו את המו"מ עם ליובושיץ-קסירר משום שלא נמצא פתרון לחבויות המשפטיות שהסניף הישראלי עלול להסתבך בהן בגלל הפרשה האמריקאית.



בסוף מאי נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין ליובושיץ-קסירר לקוסט, פורר את גבאי, שהיווה שלב ביניים לקראת מיזוג מלא של פעילויותיהם בעתיד. לפי ההסכם, ליובושיץ-קסירר, שחדלו לייצג את אנדרסן שהתפוררה, הורשו לייצג, ביחד עם קוסט, פורר את גבאי את הרשת הבינלאומית ארנסט אנד יאנג. ההערכה היתה שבפרק זמן של שנה עד שנתיים יושלמו ההסדרים המשפטיים שיוציאו את ליובושיץ-קסירר מהסבך של הרשת בארה"ב, ואז ניתן יהיה לבצע מיזוג מלא.



עתה פועל יו"ר הפירמה קוסט, פורר את גבאי, רו"ח יצחק פורר, להאיץ המהלכים למיזוג מלא, בעוד שד"ר יוסי בכר, שותף-מנהל בליובושיץ-קסירר, מעוניין להשלים את המיזוג על פי לוח הזמנים שנקבע מראש, קרי - בתוך שנה-שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully