וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקווב - הכנסות של פחות ממיליון דולר ברבעון השלישי

הדר חורש

2.10.2002 / 10:21



התחזיות האופטימיות של מנהלי בקווב לא עזרו, הספקנים צדקו. ב-2002 חדלה בקווב להתקיים כחברה שהנפיקה את מניותיה לפני שלוש שנים. השם נשאר, גם הסימן הרשום בבורסה, חלק מהעובדים והסניפים. ואולם החלום הטכנולוגי נגוז. כל הדיווחים המגיעים מהחברה נשמעים כמו פרפורי גסיסה.



על פי הדיווח שמסרה החברה שלשום למשקיעים, היא תציג ברבעון השלישי של השנה הכנסות של 900-700 אלף דולר בלבד, ההפסד למניה יהיה 14-12 סנט (1.8-1.7 מיליון דולר הפסד לחברה). זאת, לפני הוצאות מיוחדות הנובעות מפיטורים, הפחתה בגין קניין רוחני, והוצאות על פיצויים נדחים ונכסים בלתי מוחשיים. ההפחתות המיוחדות יסתכמו ברבעון השלישי של השנה ב-4.4-4.2 מיליון דולר.



התוצאות יהוו נפילת מדרגה משמעותית לבקווב, שהכנסותיה הסתכמו ברבעון השני ב-1.8 מיליון דולר וברבעון הראשון של השנה ב-2.3 מיליון דולר.



60 מעובדי החברה, 44% מכוח העבודה שלה, יפוטרו. כתוצאה מכך מצפה החברה לחיסכון שנתי של 8.5-8.2 מיליון שקל.



בקווב התחילה את דרכה כחזון טכנולוגי מעניין. הטכנולוגיה שהיא הציעה איפשרה לחברות להעביר קבצים גדולים ומצגות בשיטת ה"דחיפה" לכוח עבודה הפרוס בשטח. בקווב היתה חברת אינטרנט של "הגל השני" בוול סטריט.



לאחר שאתרי האינטרנט והחברות המספקות התוכן באינטרנט קרסו, נחשבו חברות הגל השני לתקווה אמיתית. הן לא הציעו שירותים על גבי האינטרנט אלא תשתית לשירותים. בקווב הציעה גם שימוש מתוחכם לטכנולוגיית הדחיפה, המאפשרת לספקים להעביר למנויים קבצים ביוזמת הספק ולאו דווקא על פי בקשה מפורשת של מקבל החומר.



בסוף 2001 הבין המנכ"ל אלי ברקת שטכנלוגיית הדחיפה שלה לא תישא אותה הלאה, והיא איתרה כיווני פיתוח חדשים. עם 35 מיליון דולר בקופה החלה בקווב לפלס את דרכה בשוק חדש ולא מוכר - הפורטלים הארגוניים. הפורטל הארגוני אינו מוצר רחוק במיוחד מהמוצר הראשון של בקווב.



הפורטל הארגוני אינו "דוחף" תכנים לאנשי הארגון, אלא מרכז בעבורם מידע ומאפשר אכסון ושליפה מהירה של המידע הארגוני. מבחינות רבות זהו מוצר שמרני, שאינו שונה באופן בסיסי ממערכות מידע הפועלות ברשתות האינטרנט של חברות ומוסדות רבים. לפני חודשיים היו לברקת רק מלים חמות לומר על צבר ההזמנות הנערם מחדש ועל תחזית הכנסות של 6.7 מיליון דולר לרבעון האחרון ואיזון תזרימי.



מה הפתיע את ברקת? בהודעתו לרגל אזהרת ההכנסות וההפסד טוען ברקת, כי המשבר הכלכלי המתמשך ממשיך להשפיע על תקציבי המחשוב של החברות ועל מכירות בקווב. הודעתו של ברקת עושה אמנם שימוש זהיר במונחים שחוקים כמו "מעמד מוביל", אך אינה מותירה מקום לספק. גם השוק שאליו עברה בקווב אינו מספק לה הזמנות חדשות.



"על אף שאנחנו מאוכזבים מהתוצאות, אנחנו ממשיכים להתמקד בבניית מעמדנו המוביל בשוק הפורטלים הארגוניים, ולמנף את יחסינו עם שותפינו האסטרטגיים", אומר ברקת.



בקופת בקווב יש עדיין כ-30 מיליון דולר. ואולם היא נסחרת ברשימת ה-smallcup על פי שווי של 9 מיליון דולר, מחיר המלמד על חוסר האמון של המשקיעים באפשרות שהחברה תחזור להרוויח אי פעם כסף, או שמנהליה יפרקו אותה ויחלקו את שארית הקופה כדיווידנד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully