וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הקפיא ההליכים כנגד מנטרג'י ל-40 יום

אמיר הלמר

2.10.2002 / 11:18

מינה לחברה נאמן והורה לה להגיש תוכנית הבראה מפורטת; החברה ביקשה הקפאת הלכים בטענה לחובות לבנקים של כ-12.5 מיליון דולר



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב ורדה אלשייך הקפיאה הבוקר את ההליכים כנגד חברת מנטרג'י עד ה-12 בנובמבר השנה, ומינתה לתפקיד הנאמן את עו"ד דורון טישמן. השופטת הורתה לטישמן להכין עד למועד הדיון שיתקיים עם סיום הקפאת ההליכים תוכנית הבראה לחברה.



מנטרג'י, העוסקת בתחום ההדרכה והלימוד מרחוק, פנתה לאחרונה לביהמ"ש בבקשה להקפאת הליכים, וטענה כי החברה נקלעה לקשיי נזילות עקב חוסר בתזרים המזומנים שלה. החברה מסרה כי היא מתקשה לעמוד בהוצאותיה השוטפות, ובכלל זה בתשלום שכרם של העובדים ותשלום לספקים, ותעמוד בעמל רב בפירעון אשראים למערכת הבנקאית. עוד מציינת החברה, כי שני הדירקטורים החיצוניים שלה התפטרו, וכי הדבר אינו מאפשר לה לעמוד בדרישות הבורסה בניו יורק.



החברה ציינה בבקשה כי חובותיה לנושים המובטחים - בנק הפועלים , בנק לאומי והבנק הבינלאומי - עומדים על סך של 12.5 מיליון דולר, מתוכם קרוב ל-50% באג"ח להמרה. חובות מובטחים נוספים של החברה הינם לבעלי מניותיה, קבוצת שמרוק ודסק"ש , בסך 350 אלף דולר.



כמו כן, חייבת החברה לעובדיה סך של כ-650 אלף דולר. בעניין זה טוענת החברה כי לעובדיה שולמו כ-30% ממשכורות חודש אוגוסט, למנכ"לים המשותפים של החברה לא שולם שכר, ונכון להיום אין בקופת החברה מקורות תזרימיים לתשלום משכורות ספטמבר.



מנטרג'י פירטה בבקשה את עיקרי תוכנית ההבראה, לפיהם תפטר החברה עובדים ותעביר עובדים חיוניים לחברות בנות - כדי להפחית באופן משמעותי את הוצאותיה. כמו כן, מוסיפה החברה כי עליה להגיע להסדר בדבר הפחתת חובותיה לנושים השונים, מכירת פעילותה בתחום הלימוד מרחוק תוך קבלת התחייבות לתמלוגים וגיוס אג"ח בחברה הבת, גילת סאטקום, שתפרע חלק מחובה למנטרג'י.



עוד מתכננת החברה למכור חלק מנכסיה ולארגן מחדש את פעילותה במסגרת של חברות הבנות, ולבחון אפשרות לממש את השלד הבורסאי הנסחר בנאסד"ק. בנוסף, מתכננת החברה לאתר משקיעים שיזרימו מימון לסילוק חובותיה.



בתחילה סירבה השופטת אלשייך לאשר למנטרג'י להיכנס להליכי הקפאת הליכים, וביקשה מחברה הבהרות לגבי מימון החברה בתקופת ההקפאה וכן פירוט נוסף לגבי תוכנית ההבראה המוצעת. החברה במענה לדרישת השופטת הודיעה כי אין לה עדיין תוכנית הבראה מגובשת, וכי המימון לתקופת הביניים תיעשה מגביית דמי ניהול בהיקף של 300 אלף דולר לשנה מהחברה הבת, גילת סאטקום, וקבלת תמלוגים ממכירת מוצרי Train Net, וכן באמצעות הפחתה משמעותית בהוצאות החברה.



כאמור, היום התקיים דיון בעניין הבקשה בפני השופטת וזו הורתה על הקפאת ההלכים כנגד החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully