וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה ערעורי מורשעי "קרטל המרצפות" על עונשם

אמיר הלמר

2.10.2002 / 12:26

קיבל את רק את ערעורו של דורון שדמי, מנכ"ל נמליט, והמיר את עונשו לעבודות שירות בשל נסיבות אישיות



בית המשפט העליון דחה אתמול את הערעורים שהגישו מורשעי פרשת "קרטל המרצפות", למעט ערעורו של דורון שמי, מנכ"ל נמליט, שעונשו - 6 חודשי מאסר בפועל - ירוצה בעבודות שירות בשל נסיבות אישיות מיוחדות.



ביהמ"ש דחה את ערעורו של יצחק אלוני, בעליה ומנהלה של תשלובת אלוני, אשר קיבל עונש מאסר של 9 חודשים בפועל. עונש זה הוא עונש המאסר הגבוה ביותר שהוטל בפרשה זו.



הקרטל פעל בין השנים 1983-1997 בתחום ייצור ושיווק מרצפות, וכלל הסדרים של תיאום מחירים לקביעת מחיר אחיד, מכסות וחלוקת שוק.



בית המשפט דחה את ערעורו של אלוני בקובעו כי עונש מאסר בגין עבירות כלכליות הולם את העבירות שביצע המערער. טענת היעדר המודעות הפלילית למעשיו נדחתה על רקע העובדה כי במהלך שנות הקרטל נחקר אלוני פעמיים במשרדי הרשות בחשד להסדר כובל וממילא היה מודע לכך שפעילותו נוגדת את חוק ההגבלים העסקיים. מאידך, דחה בית המשפט העליון גם את ערעור הרשות על קולת העונש בסוברו כי העונש חמור דיו.



דורון שמי, מנהל חברת נמליט, הורשע בגין היותו צד להסדר כובל והוטלו עליו שישה חודשי מאסר בפועל, שלא יומרו בעבודות שירות. בית המשפט החליט לקבל באופן חלקי את ערעורו של מר שמי כך שיוכל לרצות את עונש המאסר בעבודות שירות. בית המשפט קבע כי העונש אינו חמור לכשעצמו, אך החליט לקבל באופן חלקי את ערעורו של מר שמי על חומרת העונש על רקע נסיבות אישיות מיוחדות.



בית המשפט טרם קיבל החלטה בעניינו של מר אהוד סבירסקי, מי שהיה היועץ הכלכלי של הקרטל ואחראי על אכיפת הסדרי הקרטל. התביעה עירערה על הרשעתו בסיוע בלבד וביקשה להרשיעו בביצוע עיקרי של עבירת ההסדר הכובל.



עו"ד מיכל הלפרין, היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד שרון קיסר ועו"ד איריס אכמון ייצגו את התביעה בהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully